کد خبر: 1051100
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
ایران – امریکا، آغاز هفته سوم لیگ ملت‌ها
عملکرد فوق‌العاده تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها باعث شده حالا تمام تیم‌ها به ملی‌پوشان جوان کشورمان نگاهی متفاوت‌تر از گذشته داشته باشند.
فریدون حسن

عملکرد فوق‌العاده تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها باعث شده حالا تمام تیم‌ها به ملی‌پوشان جوان کشورمان نگاهی متفاوت‌تر از گذشته داشته باشند.
حضور ولادیمیر آلکنو، سرمربی روس ایران و استفاده بجا و درست او از ترکیب جوانان باانگیزه در کنار باتجربه‌ها و ستاره‌های نام‌آشنای والیبال ایران در بازی‌های گذشته حالا از ایران رقیبی قدرتمند و خطرناک برای سایر مدعیان ساخته است. تیمی که اگر دست‌کم گرفته شود آن وقت می‌تواند هر حریفی را به بلایی که سر ایتالیا، کانادا، هلند و بلغارستان آمد، دچار کند.
با وجود این داستان هفته سوم لیگ ملت‌ها متفاوت‌تر از دو هفته قبلی است. داستانی که از امشب آغاز می‌شود. حالا دیگر حریفان رنگ و بوی دیگر و جدی‌تری دارند و باید آماده شویم تا با مدعیان صعود و قهرمانی این مسابقات رودررو شویم. اولین آن‌ها امریکاست، تیمی که همیشه بازی مقابل آن برای والیبال ایران چالش‌برانگیز بوده است.
تیم ملی والیبال ایران تاکنون ۱۸ بار مقابل امریکا قرار گرفته که حاصل آن پنج برد برای ایران و ۱۳ پیروزی برای امریکا بوده است، دیدار‌هایی سراسر هیجان که همگی ماندنی شده‌اند. با این حال دو تیم در شرایطی کاملاً متفاوت امشب برای نوزدهمین بار به مصاف هم می‌روند. امریکا به عنوان نایب‌قهرمان دوره گذشته لیگ ملت‌های والیبال تا اینجای کار بسیار پرنوسان نشان داده است. یانکی‌ها در پایان هفته دوم موفق به کسب سه پیروزی شدند و سه شکست هم در کارنامه خود دارند. شاگردان اسپراو ابتدا کانادا را شکست دادند. سپس مغلوب برزیل شدند و در ادامه با نتیجه ۳ بر یک از سد آرژانتین گذشتند. آن‌ها هفته دوم را با دو شکست متوالی مقابل روسیه و لهستان آغاز کردند و در گام آخر هم موفق شدند استرالیا را شکست دهند. امریکایی‌ها در پایان هفته دوم در رده نهم جدول رده‌بندی حضور دارند.
اما تیم ملی والیبال ایران با کسب چهار پیروزی پیاپی حالا به یک وحدت و هارمونی خاص دست پیدا کرده و با توجه به حضور در جایگاه ششم جدول رده‌بندی از روحیه‌ای به مراتب بالاتر از امریکا برخوردار است. با وجود این دست‌کم گرفتن امریکا و توجه به جایگاه فعلی این تیم می‌تواند بسیار خطرناک باشد. نباید از یاد ببریم که امریکا در ترکیب خود بازیکنانی، چون کریستنسن، کاویکا شوجی، اندرسون، پچ، هولت، تیلور ساندر و جک هانس را دارد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می‌تواند به عنوان پدیده و ستاره این دوره از مسابقات معرفی شود. البته اسپراو، سرمربی امریکا تاکنون به این بازیکن چندان میدان نداده، اما بعید نیست با توجه به نتایج به دست آمده و نیاز امریکا به پیروزی در بازی امشب هانس به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیکنان این تیم مقابل تیم کشورمان به میدان بیاید.
در سوی مقابل ایران با تکیه بر جوانان باانگیزه خود تاکنون موفق نشان داده و می‌تواند در ادامه این مسیر هم موفق باشد. تیم ملی جوان شده کشورمان در حالی پا به این مسابقات گذاشت که جای خالی بازی تدارکاتی به وضوح حس می‌شد و دو شکست ابتدایی بازی‌ها مقابل ژاپن و روسیه هم بی‌تأثیر از آن نبود، اما هرچه جلوتر آمدیم آلکنو و بازیکنانش به هارمونی لازم نزدیک‌تر شدند و حالا می‌توانند برای هر حریفی خطرناک باشند.
نکته قابل تأمل در تیم ملی کشورمان اینکه آلکنو با مدیریت منحصر به فرد خود کاری کرده که هیچ بازیکنی بابت حضور قطعی در ترکیب تیم مطمئن نیست و همه نهایت تلاش‌شان را می‌کنند تا شایستگی خود را به مرد روس نشان دهند. با این حال استفاده از نفراتی، چون معروف، موسوی و عبادی‌پور که هم تجربه کافی دارند و هم سابقه بازی مقابل امریکا می‌تواند در بازی امشب برگ برنده آلکنو باشد. البته نباید فراموش کرد که حتماً آلکنو برای پیروزی در بازی امشب و قدرتنمایی برای صربستان و آلمان دو حریف بعدی تیم ملی روی جوانانش حساب ویژه‌ای باز کرده است.
آلکنو و شاگردانش برای ادامه روند رو به جلوی خود نیاز به برتری در بازی امشب دارند اتفاقی که دور از دسترس نیست و می‌تواند شکل بگیرد و در صورت وقوع ایران با خاطری آسوده به مصاف دو حریف بعدی خود در هفته سوم خواهد رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار