کد خبر: 1050864
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

در حالي يك‌سال از رونمايي از سامانه نوسازي كاميون‌هاي فرسوده از سوی وزارت راه و شهرسازي مي‌گذرد كه طي اين مدت فقط يك كاميون وارداتي شماره‌گذاري شده است.
به گزارش تسنيم، 6 خرداد سال گذشته وزير راه و شهرسازي در آيين رونمايي از سامانه ثبت‌نام نوسازي كاميون‌هاي فرسوده گفته بود: هدفگذاري اين طرح نوسازي 53 هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل (كاميون) است كه شامل خودروهايي با سه سال كاركرد وارداتي پيش‌بيني شده در قانون و همچنين خودروهاي توليد داخل مي‌شود.
اين در حالي است كه مشاور رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي پس از گذشت يك‌سال و چند روز از رونمايي سامانه نوسازي كاميون‌هاي فرسوده به تسنيم گفت: خردادماه سال گذشته پروسه ثبت‌نام براي واردات كاميون آغاز شد و آبان‌ 99 (پس از ماه) متقاضيان اين طرح وارد سامانه شدند و الان حدود 2000 (1850) دستگاه ثبت سفارش شده است. اين كاميون‌ها وارد گمركات كشور شده‌ و دو هفته گذشته 150 دستگاه از اين كاميون‌ها ترخيص شده‌‌اند.
بمانا با بيان اينكه هر كدام از كاميون‌هايي كه ترخيص مي‌شوند براي شماره‌گذاري فرستاده خواهند شد، افزود: تاكنون يك كاميون شماره‌گذاري شده است و اميدواريم اين فرآيند سرعت بگيرد و بخشنامه‌هاي مربوطه به راهنمايي و رانندگي استان‌ها ابلاغ شده است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا پروسه ترخيص كاميون‌هاي وارداتي دست‌دوم طولاني است، گفت: يكي اينكه اين طرح جديد است؛ در واقع هر كسي كاري را انجام دهد بايد چارچوب، بخشنامه و دستورالعمل تنظيم و ابلاغ كند. حدود شش تا هفت ماه درگير فرآيند استانداردها بوديم كه خوشبختانه استانداردهاي مربوطه ابلاغ شد و پس از آن كار سرعت گرفت.
وي با يادآوري اينكه دو دانگ از شش دانگ كاميون‌ها بايد در اختيار شركت‌هاي حمل‌و نقلي باشد، افزود:‌اين يك فرآيند و روش جديد براي نيروي انتظامي است كه كارهاي مربوط به آن در حال انجام است.
مشاور رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اظهار كرد: بازديد حدود 70 دستگاه كاميون انجام شده و منتظر دستورالعمل اجرايي براي واگذاري به غير بوديم. اميدواريم كار سرعت گرفته و هر تعداد كاميون ترخيصي بلافاصله شماره گذاري شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار