کد خبر: 1050793
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
تیراندازی در یک جشن فارغ التحصیلی در یکی از شهر‌های آمریکا سه کشته و شماری مجروح برجای گذاشت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: رسانه‌ها یکشنبه شب به وقت تهران از تیراندازی در یک جشن فارغ التحصیلی در آمریکا و در منطقه‌ای در «میامی» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری«آسوشیتدپرس» پلیس میامی اعلام کرد که در جریان تیراندازی در یک جشن فارغ از تحصیلی در ساعت ۲ بامداد به وقت محلی در منطقه «کمپ بال» سه نفر کشته و دستکم ۶ تن مجروح شدند.

پلیس منطقه گفت این جشن در حال پایان بود که یک یا چند خودرو به سوی جمعیت شلیک کردند.  پلیس هنوز هویت کشته شدگان و مجروحان را اعلام نکرده است.

تیراندازی  یکشنبه در پی تعطیلات آخر هفته خونین در منطقه میامی رخ داد که منجر به کشته شدن سه نفر و جراحت  ۲۰ تن در جریان  شد. میامی شهری توریستی در نوار ساحلی اقیانوس اطلس در جنوب شرقی ایالت فلوریدا واقع شده‌ و  یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین بنادر در آمریکاست.

نتایج یک تحقیق در آمریکا که اخیرا منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور است. نتایج تحقیق مشترک دانشگاه‌های «نورث ایسترن» و «هاروارد» نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهروندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح کرده‌اند، روند افزایشی داشته‌اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال گذشته، اسلحه خریداری کرده‌اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

از سوی دیگر، یافته‌های این تحقیق حاکی از این است که در این بازه زمانی، زنان نیمی از خریداران اسلحه را تشکیل داده‌اند. بر همین اساس، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۹ درصد از خانواده‌های آمریکایی صاحب سلاح بودند. این درحالی است که این میزان در سال ۲۰۱۶، ۳۲ درصد بود.

نتایج تحقیقات دیگری که چندی پیش منتشر شد نشان می‌دهد، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر به دلیل جراحت‌های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده‌اند. این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیاردها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می‌کند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار