کد خبر: 1050636
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
در تحولات امنیتی امروز افغانستان ۳ فرمانده نیروی دولتی این کشور کشته شدند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مقامات دولتی افغانستان اعلام کردند که در حملات گروه طالبان در ولایت بغلان فرماندهان پلیس دو شهرستان کشته شدند و یک فرمانده نیروهای قیام مردمی علیه طالبان نیز در حمله هوایی ارتش در بدخشان کشته شده است.

«محمداکبر بارکزی» فرماندار بغلان افغانستان اعلام کرد که «گلبدین غفوری» فرمانده پلیس «جلگه» و «لطف الله حقبین» فرمانده پلیس «بورکه» در دو رویداد جداگانه در این ولایت کشته شده‌اند.

از ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان نیز گزارش رسیده است که هواپیماهای ارتش بصورت اشتباهی مواضع فرماندهان نیروهای مردمی علیه طالبان را هدف قرار دادند که یک فرمانده به نام «عاشور» با ۱۲ تن از افراد خود کشته و پنج تن دیگر هم زخمی شدند.

رسانه‌های افغانستان همچنین گزارش داده‌اند که منطقه «میان دوآب» در ولایت شرقی نورستان شب گذشته بدست طالبان سقوط کرده و همچنین در ولایت غزنی نیز شهرستان «ده یک» به تصرف طالبان در آمده است.

درگیری‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ ولایت افغانستان ادامه داشته است که براساس گزارش وزارت دفاع افغانستان در این مدت ۱۸۱ عضو گروه طالبان در این درگیری‌ها کشته و ۸۳ تن دیگر هم زخمی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار