کد خبر: 1050635
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
رهبر کره شمالی در پی چند هفته غیبت که به گمانه زنی رسانه‌های غربی مبنی بر ابتلای شدید وی به بیماری و یا حتی برکناری از قدرت دامن زد، سرانجام روز شنبه در انظار عمومی حاضر شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که به دلیل غیبت چند هفته‌ای خود و همچنین عدم حضور در بزرگترین و مهمترین تعطیلات این کشور به سوژه داغی برای گمانه زنی‌های مختلف تبدیل شده بود، روز شنبه برای نخستین بار ظرف یک ماه گذشته در انظار عمومی حاضر شد.

بنا به گزارش خبرگزاری مرکزی کره، کیم جونگ اون روز شنبه در نخستین نشست کمیته سیاسی حزب حاکم کره شمالی شرکت کرد.

خبرگزاری رسمی کره در گزارش خود می‌نویسد که کیم جونگ اون در این نشست، «اجرای وظایف مهم حکومت‌داری در عرصه‌های مختلف را برای یک سال و نیم نخست» تحلیل و ارزیابی کرد.

به گزارش این خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر این کشور بر اهمیت فعالیت دولت در مسیر بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کرد.

از سوی دیگر، «یونهاپ» خبرگزاری رسمی کره جنوبی پیش از این نشست در گزارشی اعلام کرد که کیم جونگ اون آخرین بار در روز ششم ماه مه ۲۰۲۱ دیده شده؛ آن‌هم در حالتی که برای گرفتن عکس با نیروهای مسلح کره شمالی و خانواده‌های آنان در مقابل دوربین قرار گرفته بود. به ادعای این خبرگزاری، این غیبت یک‌ماهه طولانی‌ترین مدت غیبت رهبر کره شمالی در سال ۲۰۲۱ بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار