کد خبر: 1050340
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
 سال گذشته در مجموع ۵۲۱ هزار شغل در کشور ایجاد شد که ۱۹۷ هزار شغل معادل ۳۸ درصد، سهم کمیته امداد بود. به همین دلیل قرار است الگوی اشتغال کمیته امداد به عنوان برگ برنده کشور در اشتغال محرومان، در اجلاس آتی سازمان بین‌المللی کار (ILO) ارائه شود.
علیرضا سزاوار

 سال گذشته در مجموع ۵۲۱ هزار شغل در کشور ایجاد شد که ۱۹۷ هزار شغل معادل ۳۸ درصد، سهم کمیته امداد بود. به همین دلیل قرار است الگوی اشتغال کمیته امداد به عنوان برگ برنده کشور در اشتغال محرومان، در اجلاس آتی سازمان بین‌المللی کار (ILO) ارائه شود.

آمار‌های کمیته امداد نشان می‌دهد که مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از طرح‌های شغلی خود کسب کردند. این رقم نسبت درآمد طرح‌های شغلی سال ۹۸ به میزان ۸۲ درصد رشد داشته‌است!
کمیته امداد سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان هم کمک معیشت به خانوار‌های تحت حمایت پرداخت کرد. بزرگ‌ترین نهاد خیریه کشور در چند سال اخیر توانمندسازی و ایجاد مشاغل پایدار برای خانواده‌های مددجو را در دستور کار خود قرار داده‌است. درآمد پایدار مددجویان از طرح‌های اشتغال هم گویای این است که اهداف کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تحقق یافته‌است. کمیته امداد از سال ۱۳۹۷ در راستای ارائه خدمات گسترده‌تر و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، همکاری خود را با هزار جهادگر کارآفرین آغاز کرد. در همین راستا سال گذشته در حدود ۱۹۷ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت با همکاری این جهادگران ایجاد کرد.
در همین راستا معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد روز گذشته با بیان اینکه براساس آمار دولتی سال گذشته در مجموع ۵۲۱ هزار شغل در کشور ایجاد شد که ۱۹۷ هزار شغل معادل ۳۸ درصد توسط کمیته امداد فراهم شد، گفت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، الگوی اشتغال کمیته امداد به عنوان برگ برنده کشورمان در اشتغال محرومان، در اجلاس آتی سازمان بین‌المللی کار (ILO) با حضور نمایندگان همه کشور‌های عضو ارائه خواهد شد.
حجت‌الله عبدالملکی افزود: با توجه به پرداخت ۷ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان در سال گذشته، درآمد طرح‌های اشتغال مددجویان ۲۲۵ درصد بیشتر از مستمری پرداختی بوده‌است.
عبدالملکی با اشاره به عملکرد اشتغال کمیته امداد در برنامه ششم توسعه کشور گفت: در چهار سال سپری شده از برنامه توسعه کشور کمیته امداد ۶۹۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌است که درآمد خالص این طرح‌های اشتغال بیش از ۳۷ میلیارد تومان بوده‌است.
وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای اشتغال مددجویان در سال جاری اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۰ ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده‌است و به این منظور ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده که از این میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوب مجلس و هزارو ۱۵۰ میلیارد تومان منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و قانون توسعه اشتغال پایدار روستاییان و عشایر است. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از آمادگی این نهاد برای پذیرش مسئولیت کل اشتغال خانگی در کشور خبر داد و افزود: در این زمینه با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکراتی انجام شده که در صورت نهایی شدن، کمیته امداد در سال جاری آمادگی ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای محرومان را خواهد داشت.
عبدالملکی به آسیب‌های همه‌گیری کرونا برای طرح‌های اشتغال مددجویان پرداخت و ادامه داد: طرح‌های اشتغال مددجویان به دلیل استقرار در روستاها، خانگی بودن، خرید تضمینی محصولات توسط کمیته امداد و تغییر کاربری تعداد زیادی از آن‌ها به تولید ماسک و لوازم بهداشتی، در طول دوران کرونا دچار خسارت نشد و تنها ۳ درصد طرح‌ها آسیب دیدند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ هزار خانوار از طریق اجرای طرح‌های اشتغال از چرخه حمایتی خارج شدند، تأکید کرد: در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد توانمندسازی مربوط به زنان سرپرست خانوار بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار