کد خبر: 1050257
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
فیل آسیایی گونه‌ای در معرض خطر انقراض است که سال ۹۲ یک نر و یک ماده از این گونه از کشور سریلانکا به باغ وحش ارم منتقل شدند. حالا پس از ۸ سال یک فیل ماده در این باغ وحش متولد شده است و رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از سلامت فیل مادر و نوزاد خبر می‌دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد کرمی درباره آخرین وضعیت فیل تازه متولد شده در باغ وحش ارم اظهارکرد: حال فیل مادر و نوزاد مناسب است و همکاران ما به‌صورت هفتگی از آن‌ها بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بازدید عمومی از فیل مادر و نوزاد انجام نشده است، گفت: فیل‌های باغ وحش ارم پشت جایگاه عمومی که برای بازدید است دو جایگاه اختصاصی برای استراحت و و زمستان‌گذارانی دارند که اکنون فیل مادر و نوزاد در یکی از آن‌ها نگهداری می‌شوند همچنین برای اینکه فیل مادر دچار استرس نشود و بتواند در شرایط مناسبی از نوزاد خود تا رسیدن به سنی که بتواند وارد جایگاه بازدید عمومی شود، نگهداری کند، فعلا در این جایگاه نگهداری می‌شوند و وارد جایگاه بازدید عمومی نمی‌شوند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران درباره وضعیت تغذیه فیل تازه متولد شده اظهارکرد: براساس آخرین بازدیدی که از فیل مادر و نوزاد داشتیم، فیل تازه متولد شده بدون هیچ مشکلی از شیر مادر خود تغذیه می‌کند و هر دو فیل در سلامت کامل هستند

به گزارش ایسنا سال ۱۳۹۲ یک فیل ماده با نام «میهری» و یک فیل نر با نام «مهاسن» بدون پرداخت هزینه‌ای از یک یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا - به‌عنوان هدیه رییس جمهوری سریلانکا به رییس جمهوری وقت ایران - به کشور منتقل شدند. هردوی این فیل‌ها هنگام ورود به کشور هشت سال سن داشتند و در همان زمان نیز باردار بودن ماده فیل مطرح بود. با این حال اردیبهشت ماه سال جاری و پس از ۲۴ ماه بارداری فیل ماده، خبر از تولد یک فیل در باغ‌وحش ارم رسید که به گفته پیمان محمدزاده - دامپزشک باغ وحش ارم - نوزاد متولد شده ماده و جثه آن مقداری از حد طبیعی کوچکتر است. همین مسئله باعث شده که برای استفاده از شیر فیل مادر نیاز به آموزش و وقت بیشتری داشته باشد که با توجه به استعداد فیل مادر و نوزاد تلاش می‌کنیم که شیر خوردن طبیعی حیوان ادامه داشته باشد و از شیر‌های مصنوعی استفاده نکنیم.

‌محمدزاده گفته بود که به‌طور کلی فیل‌ها به‌طور متوسط در هر وعده نیم لیتر شیر مصرف می‌کنند و در طول روز باید هشت لیتر شیر خورده باشند. تلاش می‌کنیم فیل مادر و نوزاد به‌صورت طبیعی این فرایند را طی کنند و نیاز به دخالت انسانی یا تغذیه دستی نداشته باشند. فیل‌هایی که در بدو تولد به‌صورت دستی تغذیه می‌شوند، طول عمر کوتاهی خواهند داشت و ممکن است خیلی زود از بین بروند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار