کد خبر: 1050194
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

رئیس سازمان جنگل‌ها با تأکید بر اینکه بودجه اطفای حریق باید در شش ماهه اول سال تأمین شود، گفت: به‌زودی ۸۵۰ نیروی جدید در سازمان جنگل‌ها استخدام می‌شوند.
مسعود منصور دیروز در حاشیه برگزاری نشستی با حضور محمد باقر نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشست امروز سه مشکل عمده سازمان سازمان جنگل‌ها مطرح شد که اولین آن‌ها در خصوص جذب نیرو‌های جدید بود.
وی ادامه داد: طی سه سال اخیر ۲هزارو۸۰۰ نفر از نیرو‌های سازمان جنگل‌ها بازنشسته شده‌بودند. هر چند که ما دستگاه حاکمیتی هستیم و تلقی ما این است که این نیرو‌ها باید یک به یک جبران شوند، اما درخواست ما این بود که بر اساس قانون مدیریت برای یک سوم این نیرو‌ها - حدود ۸۶۰ نفر - مجوز تأمین منابع صادر شود.
منصور با اشاره به اینکه ما برای جذب این تعداد نیرو پیش از این مجوز سازمان امور استخدامی را گرفته‌بودیم، تصریح کرد: امروز آقای نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - رسماً اعلام کردند که این سازمان با درخواست سازمان جنگل‌ها مبنی بر جذب ۸۶۰ نیروی جدید طی سال جاری موافق است و اعتبارات لازم را برای این کار در نظر خواهد گرفت. رئیس سازمان جنگل‌ها افزود: درخواست دیگر ما از رئیس سازمان برنامه و بودجه این بود که با توجه به گرمای هوا و وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور اعتبارات مربوط به حفاظت و اطفای حریق را هرچه زودتر به ما اختصاص دهند؛ چراکه اگر این اعتبار دیر به دست ما برسد، ما در اطفای حریق تابستانه به مشکل خواهیم خورد.
به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰۰ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی کشور به‌وقوع پیوسته و لازم است که نیرو‌های مردمی اطفای حریق هر چه سریع‌تر تجهیز شوند، علاوه بر این، اعتبار تأمین بالگرد از وزارت دفاع برای اطفای حریق نیز باید محقق شود.
منصور در ادامه با بیان اینکه اعتبار بخش حفاظت و حریق ما حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که در این زمینه همکاری با ما خواهند داشت.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مهلت اجرای پروژه‌های آبخیزداری نیز در نهایت تا پایان مهرماه است، اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قولی مساعدی در زمینه تأمین اعتبار پروژه‌های آبخیزداری داد که حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان است. وی در ادامه گفت: علاوه بر این‌ها بخشی از منابع ما از محل درآمد‌های سازمان جنگل‌ها است. از این‌رو قرار شد که حداقل ۵۰ درصد این درآمد‌ها به سازمان جنگل‌ها بازگردد تا از این درآمد در کار حفاظت و احیا استفاده شود. البته باید تأکید کرد که این درآمد‌ها مربوط به استفاده از اراضی نیست و در ارتباط با فعالیت‌های زراعت چوب و بهره مالکانه است. منصور با بیان اینکه برای پیشگیری از حریق و کنترل آن در جنگل‌ها و مراتع کشور از ظرفیت بسیج به‌عنوان دیده‌بان نیز استفاده می‌شود، اظهارکرد: در حال حاضر اکیپ‌های پیشگیری و کنترل حریق نیز در مناطق حضور دارند و از تجهیزاتی ازجمله پهپاد و دوربین نیز در مناطق بحرانی استفاده می‌شود.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان با اشاره به اینکه درصدی از حریق‌ها در جنگل‌ها و مراتع کشور عمدی است، گفت: طی سال گذشته ۶۶ نفر در این زمینه دستگیر شدند. ما نامه‌ای برای دادستان کل کشور ارسال کرده و از مقامات قضایی نیز خواسته‌ایم با کسانی که عمداً جنگل‌ها و مراتع کشور را به آتش می‌کشند، برخورد‌های سختگیرانه‌ای شود تا جنبه بازدارنده داشته‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار