کد خبر: 1050173
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
سرلشکر صفوی:

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد که ایران باید در فضا حضور مؤثری داشته باشد و نیرو‌های مسلح می‌توانند در این حوزه پیشتاز باشند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به دعوت رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از توانمندی‌های تحقیقاتی و اجرایی این پژوهشگاه بازدید و در جمع مدیران و محققان این پژوهشگاه با اشاره به روند‌های تغییر و تحولات جهانی و لزوم آینده‌پژوهی اظهار کرد: جهان کنونی با سرعتی بالا در حال تغییر و تحول است و بشریت تا ۳۰سال آینده با جهانی جایگزین روبه‌رو خواهد شد و باید برای دنیای جدید جایگاه ایران را تعریف کنیم. وی در ادامه با تبیین روند‌های کلان تغییرات جهانی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت جهان به حدود ۹میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر خواهد رسید که در این بین جمعیت شهرنشین بالای ۷۵درصد جمعیت جهان را شکل می‌دهند، لذا پیشرفت فناوری‌های نوین در حل مشکلات جمعیت تأثیر شگرفی ایفا خواهد کرد. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: با کاهش نسبی فقر و گسترش طبقه متوسط در جهان و گسترش دستاورد‌های آموزشی و استفاده همگانی از ارتباطات و فناوری‌های جدید، خصوصاً در زمینه‌های تولید و ساخت در همه عرصه‌ها، افراد بشر قدرتمند می‌شوند.
سرلشکر صفوی با اشاره به توسعه فناوری‌های نوین مبتنی بر فناوری‌های فضایی و حضور در فضا به عنوان یکی از روند‌های کلان تغییرات جهانی افزود: ایران باید در فضا حضور مؤثری داشته باشد و چندین ماهواره را امسال با کاربرد‌های مختلف به فضا پرتاب کند، حتی در این رابطه نیرو‌های مسلح می‌توانند در این حوزه پیشتاز باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار