کد خبر: 1050127
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
بر اساس گزارش جدید سربازان آمریکایی هنگام استفاده از اپ‌های فلش کارت به طور اتفاقی اطلاعات مربوط به تسلیحات هسته‌ای این کشور را فاش کردند.

سرویس بین الملل جوان‌آنلاین: طبق گزارش وب سایت Bellingcat سربازان آمریکایی مستقر در انبارهای تسلیحات هسته‌ای این کشور در اروپا از اپ های فلش کار برای حفظ و به یادآوردن پروتکل‌های امنیتی پیچیده و طولانی استفاده کرده‌اند. در نتیجه اطلاعات محرمانه به طور تصادفی در فضای آنلاین فاش شده است.

طبق این گزارش پرسنل نظامی اپ هایی مانند Quizlet، Chegg Prepو Cram را برای حفظ کردن کدها، اصطلاحات و حتی وضعیت انبارهای هسته‌ای به کار برده‌اند.

هرچند کشورهای اروپایی به طور کلی از تأیید یا حذف اماکن ذخیره تسلیحات هسته‌ای آمریکا در مرزهای بومی خود سرباز می‌زنند، اما بیشتر اوقات اسناد افشا شده، تصاویر و اظهار نظرهای مقامات بازنشسته مهر تأییدی بر وجود چنین تسلیحاتی است.

فوئک پوستما نویسنده این گزارش توضیح می‌دهد محققان با جستجوی اصطلاحات خاص مربوط به مقرهای هسته‌ای توانستند فلش کارت‌های متعلق به سربازان آمریکایی را ردیابی کنند.

در نتیجه تحقیقات آنها فلش کارت‌هایی حاوی اطلاعاتی درباره چند مقر هسته‌ای در سراسر اروپا از جمله در آلمان، هلند و ترکیه یافت شد. یکی از ۷۰ فلش کارت ردیابی شده با عنوان Study! تعداد تسلیحات هسته‌ای در مقر هوایی Volkel در هلند را فاش کرده است. این درحالی است که این اطلاعات از سوی دولت هلند محرمانه اعلام شده بود.

برخی فلش کارت‌های دیگر نشان می‌دهند سربازان در واکنش به هشدارهای مختلف چه اقداماتی باید انجام دهند یا دوربین‌های امنیتی در انبارها در چه اماکنی قرار دارند.

طبق اطلاعات موجود قدمت برخی از این فلش کارت‌ها به سال ۲۰۱۳ می‌رسد و جدیدترین موارد ردیابی شده نیز به آوریل ۲۰۲۱ میلادی تعلق دارند.

به نوشته ورج، از آنجا که برخی از سربازان آمریکایی فراموش کرده بودند تنظیمات این اپ ها را در وضعیت «خصوصی» قرار دهند، نام کاربری و تصاویرشان برای عموم آشکار بود.

البته هنوز مشخص نیست چرا سربازان از اپ های آموزشی برای یادآوری اطلاعات محرمانه استفاده کرده‌اند. پوستما چند هفته قبل از انتشار این گزارش با مقامات وزارت دفاع، ناتو و اروپا تماس گرفت و فلش کارت‌های حاوی اطلاعات حساس حذف شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار