کد خبر: 1050081
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرماندار شهرستان بوئین زهرا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و جمعی از مدیران اجرایی استان ضمن بازدید از مراحل اجرایی سد بالاخانلو، پیشرفت فیزیکی این پروژه را مورد ارزیابی قرار دادند.

دکتر عدل معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه این بازدید عنوان داشت: علیرغم محدودیت های اعتباری نگاه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کمک به اجرای طرح های مهم زیربنایی است تا ضمن تلاش برای توسعه و آبادانی کشور، کام مردم نیز از خدمات دولت شیرین شود که در این میان پروژه های تامین کننده آب شرب شهرها و روستاهای کشور از اولویت بالایی برخوردار هستند. وی افزود: رویکرد ما کمک به تکمیل طرح های نیمه تمام بویژه در حوزه آب است زیرا آن ها را محور توسعه می دانیم و در این راستا جهت تسریع در احداث و تکمیل سه طرح مهم آبی استان قزوین شامل سد نهب، سد بالاخانلو و انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک اعتبارات خوبی اختصاص داده ایم و سعی کرده ایم در این خصوص به همه تعهدات خود نیز عمل نماییم.
دکتر عدل در خصوص سد بالاخانلو نیز اظهار داشت: از آنجا که اجرای طرح های آبی برای ما اهمیت زیادی دارد و سویی دیگر با توجه به روند اجرا، کیفیت و سرعت مطلوب ساخت سد بالاخانلو که نشان دهنده همکاری، هماهنگی و تعهد کارفرما، مشاور و پیمانکار می باشد، درصدد هستیم تا با تخصیص صد درصدی اعتبارات سال جاری به تسریع فرآیند اجرایی این پروژه جهت انجام آبگیری این سد تا پایان دولت دوازدهم کمک کنیم.
مهندس ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز با بیان این موضوع که تکمیل سد بالاخانلو 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: سد بالاخانلو که در محدوده شهرستان بویین زهرا و در 35 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان واقع شده و با احداث آن، آب شرب 5 شهر و 30 روستای جنوب استان تامین خواهد شد، در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی حدود 70 درصد می باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به سایر اهداف ساخت این سد افزود: تنظیم آب مورد نیاز جهت بهبود آبیاری 4200 هکتار از اراضی پایین دست، تغذیه مصنوعی آبخوان، کنترل سیلابهای فصلی و تامین حقابه محیط زیست از دیگر اهداف احداث این سد مخزنی است.
مهندس ملکی با اشاره به اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل سد بالاخانلو گفت: برآورد اولیه ساخت این سد حدود 394 میلیارد تومان بوده که تاکنون 146 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و امیدواریم در تداوم مساعدت های سازمان برنامه و بودجه و اختصاص بموقع اعتبارات بتوانیم ساخت سد را سرعت بخشیده و آن را به مرحله آبگیری  در این دولت برسانیم. وی افزود: تکمیل این سد حدود 250 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و اولویت ما آبگیری سد در نیمه اول سال جاری است و در ادامه تلاش می کنیم تا این سد در دو سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری کامل برسد تا ضمن تامین آب شرب مورد نیاز جنوب استان گام موثری در رونق اقتصادی منطقه برداشته شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان با اشاره به مشکلات و چالش های پروژه بیان داشت: تخصیص بموقع اعتبارات، تملک اراضی و تخلیه روستای بالاخانلو که با آبگیری سد زیر آب خواهد رفت از مشکلاتی است که برای رفع آن باید با همکاری مسئولین سیاسی و اجرایی استان اقدام مقتضی صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر