کد خبر: 1050078
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خبر داد
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از جمع‌آوری روزانه حدود ۱۵۰ سگ بلاصاحب از سطح شهر خبر داد.

محمد مسیبی با اشاره به اینکه جمع آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب کرج ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر چهار پیمانکار در بحث ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با سازمان مدیریت پسماند همکاری دارند که یکی از آنها وظیفه زنده گیری و جمع آوری سگ‌ها از سطح شهر را به عهده دارد، دیگری اقدامات لازم برای تزریق واکسن و عقیم سازی این سگ‌ها را به عهده دارد و دو پیمانکار دیگر هم وظیفه نگهداری و غذا رسانی به این حیوانات را در پناهگاه‌های حلقه دره و باغستان به عهده دارند. 

وی توضیح داد: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سگ از مناطق مختلف شهر جمع آوری و پس از ترزیق واکسن و عقیم سازی به پناهگاه‌ها منتقل می شوند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج توضیح داد: هرچند تعداد سگ‌های بلاصاحب کرج زیاد است ولی بضاعت و امکانات این سازمان هم محدود است و در شرایط فعلی امکان اضافه کردن پیمانکار جدیدی نداریم.

مسیبی با اشاره به ظرفیت پناهگاه‌های نگهداری از سگ‌های بلاصاحب کرج اضافه کرد: پناهگاه حلقه ظرفیت نگهداری از حدود ۴۵۰ قلاده سگ را دارد و پناهگاه باغستان نیز ۶۵۰ قلاده ظرفیت دارد.

وی با بیان اینکه کرج بار کم کاری شهرهای اقماری مجاور را بحث در ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را هم به دوش می‌کشد، ادامه داد: هیچ یک از شهرهای اقماری و شهرستان‌های همجوار کرج برای ساماندهی سگ‌های خود پیمانکاری ندارند به همین دلیل بخشی از وظیفه آنها به دوش کرج افتاده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه موانع اجرای درست طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب یکی دو مورد نیست، گفت: در کنار امکانات محدود، حامیان حیوانات هم اغلب اجازه زنده گیری این سگ‌ها را نمی‌دهند و همین امر اجرای این طرح را کند کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار