کد خبر: 1049817
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

در سال ۹۹ در يك مورد، ۴۰۹ هكتار از اراضي ارزشمند در اطراف شهر تهران كه ارزش آن حدود ۳۷ هزار ميليارد تومان بود، به بيت‌المال اعاده شد.

رئيس كل دادگستري استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه حفظ اراضي ملي و منابع طبيعي اظهار كرد: در سال ۹۹ فقط در يك مورد، ۴۰۹ هكتار از اراضي ارزشمند در اطراف شهر تهران كه ارزش ريالي آن حدود ۳۷ هزار ميليارد تومان بود، به بيت‌المال اعاده شده‌است.
محمد‌جواد حشمتي گفت: متأسفانه در استان تهران و اطراف شهر تهران صدها هكتار از اراضي مرغوب توسط سودجويان با شگردها و حيله‌هاي مختلف تملك و تصرف شده‌است. ما دنبال اعاده اين اراضي هستيم و اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته و حتماً استمرار خواهد داشت.
وي با بيان اينكه برخي ترك فعل‌ها از ناحيه مسئولان منجر به ورود خسارات جبران‌ناپذيري به بيت‌المال شده‌است، گفت: بايد زماني كه اشخاص داراي مسئوليت بودند و بي‌توجهي، سهل‌انگاري و كم‌كاري آنها منجر به ايراد خسارت به بيت‌المال شده، در قبال كم‌كاري خود پاسخگو باشند. تباني نانوشته و پنهان بدنه‌هاي برخي از دستگاه‌ها در وقوع تخلفات دخيل است و همان ترك فعل‌ها، خيلي شفاف و روشن در اين زمينه وجود دارد كه بايد به اين موضوعات بپردازيم، وارد شويم و رسيدگي كنيم.
حشمتي ضمن قدرداني از روابط عمومي دادگستري استان تهران براي برگزاري بالغ بر ۵ هزار جلسه ملاقات مردمي در ايام شيوع كرونا با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي تصريح كرد: باب پذيرش اعتراض‌ها را در خصوص اعاده دادرسي در اجراي ماده ۴۷۷ قانون آیين دادرسي كيفري باز گذاشتيم، از طرف ديگر روزانه حداقل ۴۰ الي ۵۰ مورد از اين تقاضاها و درخواست‌ها از ناحيه حوزه رياست قوه قضائيه، دبيرخانه و دفتر ارتباطات مردمي برايمان ارسال مي‌شود كه همه اينها را ثبت، پيگيري و رسيدگي مي‌كنيم تا دغدغه مردم كمتر شود. وي از اعطاي مرخصي به بيش از ۹ هزار و ۹۰۰ نفر از زندانيان در سال گذشته خبر داد و عنوان كرد: حدود ۵ هزار نفر با استفاده از تأسيسات حقوقي و امكاناتي كه وجود داشت، از زندان آزاد شدند و اين خدمت مهمي براي خانواده‌هاي زندانيان بود. رئيس كل دادگستري استان تهران اظهار كرد: همچنين به دادستان‌ها براي حضور قوي‌تر و جدي‌تر در زندان‌ها مأموريت داده‌ايم،‌اما در هر صورت به‌رغم اينكه كارهاي خوبي صورت گرفت، بايد در اين زمينه بيشتر تلاش و فعاليت كنيم تا بتوانيم براي كمك به زندانيان و خانواده‌هاي زندانيان از ظرفيت‌ها استفاده بهتري كنيم.
وي با اشاره به نقش مؤثر ابلاغ‌هاي الكترونيكي در كاهش هزينه‌ها بيان كرد: ابلاغ الكترونيكي مي‌تواند در جهت كاهش و صرفه‌جويي هزينه كمك كند و خوشبختانه ابلاغ الكترونيكي در استان تهران از ۷۶ درصد به ۸۴ درصد رسيده كه بعضاً اين درصد در برخي از محل‌ها خيلي بيشتر است.
حشمتي همچنين گفت: از نظر رفع اطاله دادرسي به كمك مجموعه همه اجزاي دادگستري و واحدهاي قضايي در سال ۹۹ كار بزرگي صورت گرفته و در دادگستري استان تهران با ورودي ۲ ميليون و ۵۲۶ هزار پرونده در سال ۹۹ توانستيم بيش از ۲ ميليون و ۶۴۷ هزار پرونده رسيدگي كنيم كه در اين زمينه در واقع با افزايش ۱۸ درصدي در رسيدگي‌ها مواجه هستيم و بخشي از اين تلاش‌ها از موجودي‌هاي منتقلي سال‌هاي قبل و سنوات قبل بوده كه به سال ۹۹ منتقل شده‌بود، خوشبختانه توانستيم بيش از ۱۲۰ هزار پرونده معوقه مسن سنواتي در سال ۹۹ را رسيدگي و تعيين‌تكليف كنيم كه در نوع خودش بي‌نظير است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار