کد خبر: 1049792
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
همزمان با فرارسیدن ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی، مراسمی در زورخانه شهید سردار قاسم سلیمانی برگزار شد.
 مراسم گرامیداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور وزیر ورزش و جوانان در زورخانه شهید سردار قاسم سلیمانی تهران برگزار شد.

در تقویم رسمی کشور ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ثبت شده است.

این مراسم امروز شنبه ۸ خردادماه سالجاری با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، مسعود ملکی سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، سطوتی مدیر کل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، نصرالله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی و پیشکسوتان و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی برگزار شد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و رییس موسسه فرهنگی اکو از شخصیت‌هایی بودند که در این مراسم به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی به سخنرانی پرداختند.

اجرای هنر مرشدی در وصف حضرت امیرالمومنین علی (ع) توسط مرشد مجید خلیلی و اجرای ورزش زورخانه‌ای توسط اعضای تیم جوانمردان ایران زمین از جمله بخش‌های این مراسم بود.

تجلیل از خانواده های شهید والامقام حسین کدخدارستم ( قهرمان ورزشکار در رشته زورخانه ای و کشتی پهلوانی) و ساکن تهران که در سال ۱۳۶۶ در سن ۱۸ سالگی در منطقه مائوت عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمد و همچنین خانواده شهید والامقام جواد الله کرمی (ورزشکارر در رشته جودو، تکواندو و ورزشکار باستانی) از شهدای مدافع حرم که سال ۱۳۹۵ در خان طومان سوریه به شهادت رسیده است از دیگر بخش های این مراسم بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار