کد خبر: 1049722
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش شرط تایید ابلاغ‌های معلمان در سال تحصیلی آینده را توضیح داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمود حبیبی در مورد سامانه یکپارچه‌سازی اطلاعات با اشاره ضرورت آمادگی سامانه‌ها برای پروژه مهر از جمله در ثبت نمرات، ثبت نام‌ها، هدایت تحصیلی و ... ضروری است، اظهار کرد: مراحل یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزش و پرورش به دلیل تعدد سامانه‌های مختلف که به صورت جزیره‌ای کار می‌کردند و ایجاد ارتباطات بین این سامانه‌ها مشکل و پیچیده شده بود.

وی معایب سامانه‌های جزیره‌ای را نداشتن دیتا صحیح و عدم انعاف پذیری، پیچیده‌گی ارتباط‌ها بین سامانه‌ها دانست و در مورد مزایای یکپارچه سازی سامانه‌ها گفت: داشتن اطلاعات در لحظه، انعطاف پذیری، ارائه گزارش‌های مدیریتی و .. از مزایای یکپارچه سازی سامانه‌ها است.

وی با بیان اینکه یکپارچه سازی سامانه‌های آموزش و پرورش به سه زیر سیستم دانش آموزی، منابع انسانی و منابع مالی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: سامانه جامع مدیریت، اطلاعات به روز و بر خط، گزارش گیری و وضعیت کلی وزارت آموزش و پرورش را به ما خواهد داد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی مشکلات و ایراد‌هایی که کاربران حین کار با سامانه یکپارچه سازی دارند، گفت: این ایراد‌ها از نوع دیتا است و به دلیل ضعف سامانه یکپارچه سازی نیست، بلکه مشکل از پیاده سازی اطلاعات قبلی است و این موضوع به دلیل توسعه تدریجی سیستم است که زیرسامانه‌های جدید ایجاد شده نیاز به ارتباط با سامانه‌های قدیمی دارند و هنگام ارتباط، خطا‌هایی داده می‌شود و این ایراد‌ها به مرور رفع خواهد شد و به تدریج فرایند دیتاگیری سامانه‌های جدید با زیرساخت‌های قبلی به طور کامل برقرار می‌شود.

حبیبی با اشاره به اهمیت صدور ابلاغ‌های معلمان و ضرورت دقت در صدور آنها، اظهار کرد: ابلاغ‌های معلمان در سال تحصیلی آینده به شرطی تأیید خواهد شد که برنامه هفتگی برای معلمان ارائه شود و بر همین اساس دسترسی به سامانه سیدا برقرار خواهد شد. در این حالت باید مدیر مدرسه پس از آماده سازی ابلاغ توسط کارشناسان امور اداری در سامانه یکپارچه، برنامه هفتگی معلم را ثبت و تأیید کند بنابراین حتماً باید مدیر همه ابلاغ‌ها را به صورت الکترونیکی تایید کند.

وی در مورد ثبت‌نام الکترونیکی مدارس گفت: ثبت نام الکترونیکی مدرسه، نیازمند ساماندهی مدرسه در پایه، مقطع و رشته تحصیلی است و ظرفیت‌ها به مدرسه داده خواهد شد و منطقه نیز باید آن را تایید کند؛ بنابراین به مناطق تاکید شود تا توجه ویژه‌ای به تعیین سازمان مدرسه توسط مدیر مدرسه و تأیید آن از سوی مناطق داشته باشند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار