کد خبر: 1049687
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: باید موضوعات حاشیه شهر مشهد به درستی مدیریت شود تا عوارض آن به کل کشور تسری پیدا نکند و این موضوع به عنوان یک خواست از سوی رهبر معظم انقلاب و مدیران کشوری مطرح شده است.

سید کمال الدین میر جعفریان در حاشیه ستاد باز آفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف شهری در استان خراسان رضوی اظهار کرد: دستگاه‌های مرتبط با موضوع حاشیه شهرهای استان باید آماده انجام برنامه‌های اجرایی باشند زیرا با تدبیری که در استان صورت گرفته است تکلیف و وظایف دستگاه‌ها در این موضوع مشخص شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اداره دبیرخانه ستاد بازآفرینی در خراسان رضوی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان و در شهرستانها بر عهده فرمانداران است و بیشتر موضوعات مطرح شده مرتبط با حاشیه شهرها و محلات بازآفرینی، هدف گذاری و برنامه ریزی برای مباحث اجتماعی و کالبدی است.

وی گفت: برای شهر مشهد ستاد بازآفرینی در سطح ملی تشکیل شد که نتیجه آن تصویب بیش از ۱۳۰ طرح زیربنایی و روبنایی در چارچوب طرح بازآفرینی شهری با رقم بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که در حال انجام و پیگیری است.

میرجعفریان افزود: در جلسه امروز همچنین موضوعات مرتبط با ۲ شهر طرقبه و فریمان مطرح شد که سند آن در حال کارشناسی برای تصویب است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: کمیته های برنامه ریزی شهرستانها و فرمانداران موظف هستند حداقل ۳۰ درصد از اعتبارات عمرانی شهرستان خود را به بازآفرینی و ساماندهی حاشیه شهرهای خود اختصاص دهند که این یک تکلیف قانونی است تا شاخص‌های زندگی شهروندان برای آسایش و آرامش به حد متوسط خود برسد و نیاز است تا کم و کاستی دستگاه‌ها در این مورد جبران شود.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه ریزی نسبت به فعالیت جاری خود که وظیفه ذاتی آنهاست در اجرای سهم یک سوم خود در مناطق طرح بازآفرینی شهری تلاش بیشتری کنند و می‌توانند طرح‌های ناتمام خود در بافت فرسوده را در قالب این اقدام مشترک به سرانجام برسانند.

میرجعفریان افزود: یکی دیگر از مواردی که باید به اجرای آن اهتمام داشت، هویت بخشی و سند دار کردن املاک و مستحدثات نقاط حاشیه شهر مشهد است که در اجرای آن همکاری خوبی بین آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و فرمانداری مشهد در حال شکل گرفتن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد:با توجه به اینکه بیش از ۳۰  تسهیل‌گر در مناطق مختلف شهر مشهد در حال فعالیت هستند باید طرح، منسجم و زنجیره وار در نظر گرفته شود تا با استفاده از همه ظرفیت این تسهیل‌گران به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار