کد خبر: 1049519
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان :
حسن کحال‌زاده گفت‌: جریمه‌های اعلام شده برای عدم ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، برابر ضوابط واعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی اجرایی وپیگیری خواهد شد وبه شایعات مندرج در شبکه‌های مجازی توجه نکنید.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌و گویی در خصوص جرایم  عدم ثبت مشخصات ملکی و یا ثبت مشخصات اشتباه واحد مسکونی در سامانه جامع املاک گفت: مطابق با اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و بر اساس الزام قانونی (اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹)، تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir  ثبت کنند.

وی افزود: سرپرستان خانوار برای خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی خود در این سامانه تا ۱۹ خرداد ماه سالجاری فرصت دارند.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در ابتدای شروع این فرآیند خانوارها بر اساس آخرین رقم کدملی خود (سرپرست خانوار) و مطابق با جدول زمانبندی اعلامی می‌توانستند به سامانه ملی املاک و اسکان کشور مراجعه کنند گفت: در حال حاضرتا 19 خرداد 1400 تمام سرپرستان خانوار می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی خود اطلاعات سکونتی را در این سامانه ثبت کنند.

وی اظهار کرد: پس از ثبت نام افراد در سامانه، کد یکتایی (آدرس الکترونیک خانوار) برایشان صادر می شود و زین پس دریافت تمامی خدمات دولتی مبتنی بر این کد یکتا خواهد بود.

کحال‌زاده بیان داشت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی می شود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد. اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از ۱۲۰ روز در سال خالی باشد،  مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده، می‌شوند.‌

وی افزود: ثبت نکردن و ثبت مشخصات اشتباه املاک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی به دنبال دارد.در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می‌شود که برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: اگر اطلاعات اشتباه وارد سامانه املاک شود، دو برابر این میزان مالیات به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده و دسترسی در استان‌ها وجود ندارد عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات سکونتی خانوار در سامانه املاک و اسکان، بصورت ۲۴ ساعته، (تلفنی و پیامکی) به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد. لذا مردم عزیز اصفهان می توانند با شماره ۰۲۱۵۹۱۹۸ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ ارتباط برقرار کرده و در گفت‌وگو با کارشناسان سوالات خود را مطرح کنند.

کحال‌زاده توصیه کرد: به شایعات و اطلاعات نادرست در خصوص کاربری کد یکتا و جرائم عدم ثبت اطلاعات که توسط برخی از  کانال‌ها و شبکه‌های غیرمجاز فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند و در جریان باشند که اخبار و اطلاعات دقیق در این رابطه توسط معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر