کد خبر: 1049385
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
جانشین سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) باقر شهر در گفتگو با «جوان»:
سرویس ایران جوان آنلاین: از همان ماه‌های اول شیوع ویروس کرونا که موجب تعطیلی برخی مشاغل شد، گروهی از خانواده‌ها به خاطر بیکار شدن نان‌آورشان، با مشکلات زیادی مواجه شدند. از همان زمان و با شروع رزمایش کمک‌های مؤمنانه، همدلی و مواسات، جهادگران به میدان آمدند تا حلقه واصل بین خیرین و سازمان‌ها و خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا باشند. حالا نزدیک به ۱۵ ماه است که از شروع این رزمایش می‌گذرد و در باقرشهر تهران و به همت سپاه ناحیه حضرت روح‌الله (ره) این منطقه اقدامات خوبی در ابعاد مختلف صورت گرفته است. برای آگاهی از این حرکت‌ها به سراغ سرگرد حسن حیدری جانشین سپاه ناحیه حضرت روح‌الله (ره) باقرشهر رفتیم تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم.
سيداحمد هاشمي اشكا

سرویس ایران جوان آنلاین: از همان ماه‌هاي اول شيوع ويروس كرونا كه موجب تعطيلي برخي مشاغل شد، گروهي از خانواده‌ها به خاطر بيكار شدن نان‌آورشان، با مشكلات زيادي مواجه شدند. از همان زمان و با شروع رزمايش كمك‌هاي مؤمنانه، همدلي و مواسات، جهادگران به ميدان آمدند تا حلقه واصل بين خيرين و سازمان‌ها و خانواده‌هاي كم‌برخوردار و آسيب‌ديده از كرونا باشند. حالا نزديك به 15 ماه است كه از شروع اين رزمايش مي‌گذرد و در باقرشهر تهران و به همت سپاه ناحيه حضرت روح‌الله(ره) اين منطقه اقدامات خوبي در ابعاد مختلف صورت گرفته است. براي آگاهي از اين حركت‌ها به سراغ سرگرد حسن حيدري جانشين سپاه ناحيه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر رفتيم تا گفت‌وگويي با ايشان داشته باشيم.

به عنوان اولین سوال سرگرد بفرمایید هم اكنون که در حال گذر از موج چهارم شيوع ويروس كرونا در كشور هستيم. سپاه ناحيه حضرت روح‌الله(ره) در اين مرحله چه برنامه‌هايي را در دستور كار داشته؟
وقتي موج چهارم شيوع ويروس كرونا آغاز شد، اين اتفاق با ماه مبارك رمضان همراه بود. به همين خاطر معاونت بسيج سازندگي ناحيه حضرت روح‌الله(ره) با اعلام چندين فراخوان و به كارگيري حوزه‌هاي مقاومت شهري و اقشاري و همكاري خيرين و برخي از مسئولان شهري و براساس مصوبات جلسات قرارگاه خدمت‌رساني شهرستاني مبادرت به تهيه و توزيع 6 هزار بسته معيشتي بهداشتي به همت حوزه‌هاي مقاومت بسيج شهري و اقشاري و كارگري، ادارات صنعت و معدن، اصناف و كانون مداحان در بين محرومين و نيازمندان و آسيب‌ديدگان از كرونا كرد.

آيا در ماه رمضان، اقدامات ديگري هم داشته‌ايد؟
تا قبل از ماه مبارك رمضان در چندين مرحله حركت‌هايي در رابطه با برگزاري رزمايش همدلي و مواسات كارهايي انجام شد اما با شروع اين ماه و در لبيك به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر تداوم اين رزمايش اقدامات بسيار خوبي در سطح شهر باقرشهر صورت گرفت كه مي‌توان به اجراي طرح‌هايي چون تهيه و توزيع بسته معيشتي و غذاي گرم بين دانش‌آموزان استثنايي، توزيع ۱۵۰ عدد كارت هديه به ارزش هر كدام 3ميليون ريال، ذبح 4 رأس گوسفند با كمك بسيج اقشاري و توزيع در بين نيازمندان مناطق محروم، تقبل و پرداخت ديون پانزده نفر از زندانيان جرائم غير عمد مالي توسط حوزه اصناف به ارزش ۲۷۰ ميليون تومان اشاره كرد.

جوانان كم‌برخوردار هم در ليست كمك گيرندگان بودند؟
بله. اتفاقاً يكي از مهم‌ترين كارها حمايت از جواناني است كه قصد تشكيل زندگي دارند اما قدرت مالي خوبي ندارند. در همين رابطه، خوشبختانه با عنايت خداوند منان و با مساعدت‌هاي صورت گرفته از طرف خيرين توانستيم نسبت به تأمين و اهداي شش سري جهيزيه كامل براي زوج‌هاي جوان نيازمند اقدام كنيم. بايد اذعان كنم همكاري بنياد احسان در ناحيه حضرت روح الله نيز براي آماده‌سازي جهيزيه‌ها چشمگير بود و قدم‌هاي بسيار خوبي در اين مسير برداشته شد. از ديگر اقدامات طرح مواسات و همدلي مؤمنانه طبخ و توزيع ۲ هزار پرس غذاي گرم با رعايت تمامي اصول بهداشتي بين نيازمندان باقرشهر و بخش‌هاي فشافويه و حسن‌آباد بود كه توسط بسيجيان هميشه در صحنه صورت گرفت.

گروه‌هاي جهادي در اين منطقه فعال هستند؟
عملكرد جهادگران هميشه تأثيرگذار بوده و در هر مقطعي كه براي انجام كاري ورود پيدا كرده‌اند، بهترين نتيجه را داشته. بر همين اساس معاونت بسيج سازندگي اين ناحيه با سازماندهي بسيجيان در قالب گروه‌هاي جهادي توانستند تعداد دو باب از منازل محرومين اين منطقه را تعمير، مرمت و بازسازي نمايند كه در اين اقدام براي هر يك از اين منازل مبلغي بالغ بر ۱۵۰ ميليون ريال هزينه شده است و همچنان پيگيري و ساخت منزل براي ديگر محرومين سطح منطقه در برنامه‌هاي معاونت بسيج سازندگي اين ناحيه هستند. همچنين در راستاي اجراي طرح شهيد قاسم سليماني و كنترل بيماران آسيب‌پذير با همكاري مراكز بهداشتي و درماني، طرح يك روزه ويزيت و معاينات پزشكي رايگان در روستاهاي تابعه توسط تيم‌هاي پزشكي و جهادي و تأمين دارو براي محرومين و نيازمندان صورت گرفت. ارزش ريالي اين اقدامات حدود ۱۰ ميليون ريال بود و در ادامه، اقدامات لازم در جهت شناسايي و ثبت آمار محرومين و نيازمندان و افراد آسيب‌پذير از بيماري كرونا كه تاكنون شناسايي نشده‌اند در دستور كار قرار گرفت كه همچنان ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار