کد خبر: 1049382
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
محمد عبداللهی در کانال تلگرامی خود نوشت: پیروزی فلسطینی‌ها در نبرد سیف‌القدس، صفحات جدیدی از مناسبات جهانی را به روی دنیا گشود. چند نکته در این باره گفتنی است:

محمد عبداللهي در كانال تلگرامي خود نوشت: پيروزي فلسطيني‌ها در نبرد سيف‌القدس، صفحات جديدي از مناسبات جهاني را به روي دنيا گشود. چند نكته در اين باره گفتني است:
زمينه بروز اين نبرد، مصادره منازل فلسطينيان ساكن در قدس با هدف مصادره هويت فلسطيني قدس شريف و يهودي‌سازي آن بود. رژيم صهيونيستي قصد داشت بحث يكسره‌سازي اشغال فلسطين و اجراي معامله قرن را با خشونت افسارگسيخته پيش ببرد. شكست سنگين آنان در اين جنگ برهم زننده تمام اين نقشه‌ها و زمين خوردن معامله قرن بود. حماس و جهاد اسلامي اراده خود را به دشمن صهيونيستي در توقف اقداماتش عليه ساكنان قدس و كرانه باختري تحميل كردند. از اين پس رژيم صهيونيستي دست به عصاتر عمل خواهد كرد.
در درگيري‌هاي سابق رژيم صهيونيستي و فلسطين، تقابل گروه‌هاي فلسطيني محدود به شليك موشك‌هايي به شهرك‌هاي نزديك غزه بود. اما در نبرد سيف القدس، براي نخستين بار موشك‌هايي با برد بيش از 200 كيلومتر شليك شد كه تلاويو و حيفا را بارها به آتش كشيد و بيش از يك هفته منطقه پرواز ممنوع بر فراز سرزمين‌هاي اشغالي به وجود آورد. رونمايي از پهپادهاي انتحاري ديگر غافلگيري گروه‌هاي فلسطيني براي رژيم صهيونيستي بود. امري بي‌سابقه در بيش از 70سال تقابل نيروهاي مقاومت و اسرائيل. اگر رژيم صهيونيستي تابه‌حال فقط نگران موشك‌هاي ايران بود، امروز امنيت كاغذي‌اش از سرزميني كنار گوشش مورد تهديد جدي است. توهم امنيتش دود شد و به هوا رفت و چنانكه هاآرتص نوشت: «اكنون نقاب از چهره «نظاميان اسرائيلي شكست ناپذير» فرو افتاده است.»
مهم‌تر از موشك‌ها، اتحاد كل فلسطين عليه رژيم صهيونيستي در نبرد سيف القدس بود. شورش همزمان با اين نبرد در شهرهاي اشغالي رؤياي دروغين «رژيم صهيونيستي بزرگ» را به تاريخ سپرد. در اين جنگ فلسطيني‌ها در هر چهار جزء غزه، كرانه و قدس، ساكنان عرب مناطق مركزي و شمالي فلسطين - موسوم به اعراب ۱۹۴۸- و ساكنان اردوگاه‌هاي فلسطيني در لبنان و اردن يكپارچه به ميدان آمدند و در واقع فلسطين با همه هويت خود به پا خاست. حالا صهيونيست‌ها نمي‌دانند با انقلاب عظيمي كه از سوي ساكنين عرب فلسطين اشغالي يعني كساني كه تصور مي‌شد هويت فلسطيني خود را از دست داده‌اند، رخ داده، آيا امكان زندگي در اين سرزمين برايشان ممكن خواهد بود؟
اعلام همبستگي كل ملت‌ها حتي شهرهاي امريكا بزرگ‌ترين حامي اسرائيل، با وجود همراهي رسواكننده دولتمردان اروپايي و امريكايي از جنايات جنگي رژيم صهيونيستي اتفاق مهم ديگر اين روزها بود. حتي سلبريتي‌هاي غربي به ميدان حمايت از فلسطين آمدند و اين يعني قدرت رسانه‌اي غرب ديگر قدرت همراه كردن افكار عمومي جهان با سياست‌هاي كثيفش را از دست داده است.
يكي از مهم‌ترين دستاوردها افزايش قدرت راهبردي جمهوري اسلامي بود. رژيم صهيونيستي و حاميان منطقه‌اي و غربي‌اش ديدند دو سه گروه مسلح مورد حمايت ايران موفق شدند چنين چالش امنيتي بزرگي براي رژيم صهيونيستي بيافرينند و در نبردي برابر اهداف خود را به حريف تحميل كنند؛ در اين شرايط توان تقابل رژيم صهيونيستي با جمهوري اسلامي به يك شوخي شبيه خواهد بود. عبدالباري عطوان از يك مقام اسرائيلي نقل مي‌كند كه اين وضع ما در مقابل حماس است؛ با ايراني كه 500 هزار موشك دارد چه مي‌كنيم؟!
سال‌ها ليبرال‌هاي دنياي اسلام و اسلامگرايان تكفيري دو بال پياده‌سازي اهداف رژيم صهيونيستي در دنياي اسلام شده بودند؛ يك روز صلح اعراب و اسرائيل، يك روز عادي‌سازي روابط، يك روز تهديد جبهه مقاومت با داعش و القاعده و اختلافات شيعه و سني. پيروزي سيف القدس نشان داد اين دو بال رژيم صهيونيستي هم كارايي خود را از دست داده و فلسطين به نيابت از امت اسلام، قادر است با گردان‌ها و گروهان‌ها و تيپ‌هاي مقاومت كل نقشه‌هاي رژيم صهيونيستي را نقش بر آب و موازنه قدرت جهاني را بازطراحي كند. فلسطين از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشك رسيده. چشم‌انداز آينده نزديك منطقه به نفع آرمان آزادي فلسطين يكپارچه خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار