کد خبر: 1049360
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
باقرزاده هشدار داد
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت:طولانی شدن تعطیلی مدارس باعث رشد برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می‌شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری‌های قبلی هم خواهیم داشت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرود‌هایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمار‌ها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی‌های این دوران پس از کرونا جبران گردد.

وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی بین دانش آموزان پایه‌های سوم تا هفتم و در بین بیش از ۵میلیون دانش آموز با رویکرد آینده نگرانه نشان می‌دهد؛ ۳۲ تا ۳۷ درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰ تا ۶۳ درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است. همچنین شبیه سازی داده‌های ۱۵۷ کشور جهان نشان می‌دهد، آموزش در کنار معیشت، بین ۳ دهم تا ۹ دهم باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس باعث افزایش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می‌شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری‌های قبلی هم خواهیم داشت.

باقرزاده با اشاره به دستور‌های جلسات امروز و فردا، اظهار کرد: بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا آغاز شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار