کد خبر: 1049326
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس امروز (۵ خردادماه) در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود، اما وزش باد موثر و برقراری شرایط قابل قبول کیفیت هوا طی روز دور از انتظار نخواهد بود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۵ خرداد ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

حاکمیت جو ناپایدار همراه با افزایش تندی باد طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت قابل‌قبول قرار می‌گیرد. تداوم شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت از تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۶ خرداد ماه) و همزمان با ترافیک صبحگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. جو آرام و نسبتا پایدار طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت. با عدم وزش باد مؤثر تا شامگاه فردا (۶ خرداد ماه) همراه با افزایش تردد خودروها، پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار