کد خبر: 1049303
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
انتخابات ریاست جمهوری سوریه با بازگشایی شعب اخذ رای در نقاط مختلف این کشور از صبح امروز رسما آغاز شد، انتخاباتی که تعداد واجد شرایط در آن ۱۸ میلیون برآورد شده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مردم سوریه امروز چهارشنبه پای صندوق های رأی می روند تا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کنند. قرار است سوری ها از میان ۳ نامزد انتخابات یعنی عبدالله عبدالله، بشار اسد و محمود مرعی به نامزد مورد حمایت خود رأی دهند.

با پایان اقدامات مقدماتی در شعب اخذ رأی، انتخابات ریاست جمهوری سوریه امروز رسماً آغاز شد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد سوری هایی که در داخل و خارج از این کشور می‌توانند در انتخابات شرکت کنند بیش از ۱۸ میلیون نفر برآورد شده است. البته انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از این کشور، پیشتر برگزار شده است.

در همین ارتباط، قاضی «نوری فارس» عضو کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه می گوید: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده است. تجهیزاتی که نیاز بود در مراکز اخذ رأی نصب شده‌اند. همچنین تدابیر ویژه ای برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز اخذ رأی دیده شده است.

این عضو کمیته عالی قضایی سوریه همچنین افزود: در ساعت ۶ صبح امروز، مراکز و شعب اخذ رأی به روی نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باز شد تا آنها نسبت به سلامت انتخابات پیش از برگزاری آن و نیز سلامتِ صندوق های اخذ رأی اطمینان یابند.

وی اظهار داشت: تاکنون هیچ تخلفی در خصوص برگزاری انتخابات گزارش نشده است. همچنین تخلفی از سوی نامزدها از زمان آغاز سکوت انتخاباتی گزارش نشده است. پیشتر دادگاه عالی قانون اساسی سوریه عبدالله سلوم عبدالله، بشار اسد و محمود احمد مرعی را به عنوان سه نامزد صاحب صلاحیت برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار