کد خبر: 1049281
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان:
از جمله برنامه های اداره حقوقی کمیته امداد در سال 1400، ایجاد مراکز نیکوکاری حقوقی در شهرهای بزرگ و تشکیل پرونده های الکترونیکی از نیازهای حقوقی مددجویان است.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، جواد کرانی، رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان اظهار داشت: براساس سیاست های ابلاغی در سال 1400، راه اندازی مراکز نیکوکاری حقوقی در شهرهای بزرگ، ایجاد پرونده های الکترونیکی از نیازهای حقوقی مددجویان، تعامل بیشتر با وکلای نیکوکار و تقویت میز خدمت حقوقی در دستور کار قرار دارد.

جواد کرانی با اعلام این که عمده دعاوی مددجویان در حوزه مباحث حقوقی است، گفت: در سال گذشته 1100 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و 3200خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان استان افزود: 31 اداره، خدمات حقوقی به مددجویان کمیته امداد را از طریق میز خدمت و با استفاده از  61 وکیل نیکوکار ارائه می دهند. همچنین در سال گذشته 70 نفر از مددجویان به کانون وکلای دادگستری  معرفی و نسبت به تعیین وکیل معاضدتی اقدام شد.

وی بیشتر خدمات حقوقی قابل ارائه به مددجویان را مرتبط با امور خانواده دانست و گفت: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته و با احقاق حقوق آنها، 20 نفر توانمند شده و از حمایت کمیته امداد خارج شدند.

کرانی با اشاره به معرفی 730 نفر از مددجویان در سال گذشته به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، گفت: از دیگر حمایت های حقوقی کمیته امداد، انعقاد تفاهم نامه با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می باشد که با این تفاهم نامه، مددجویان علاوه بر هزینه های دادرسی از هزینه های دفاتر خدمات الکترونیکی نیز معاف شدند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر