کد خبر: 1049277
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳

در شرایطی که مردم سوریه امروز (چهارشنبه) برای انتخاب رئیس‌جمهور به پای صندوق‌های رأی می‌روند، معاون وزیر کشور سوریه اعلام کرد که این وزارتخانه آماده حفظ و تأمین امنیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است.
دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری سوریه پس از شروع بحران در این کشور امروز برگزار می‌شود و مردم قرار است از بین سه نامزد، رئیس‌جمهور آینده خود را انتخاب کنند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ناصر دیب، معاون وزیر کشور سوریه روز سه‌‌‌‌‌شنبه اعلام کرد: وزارت کشور در آمادگی کامل برای تأمین امنیت مراکز انتخاباتی و حفاظت از یگان‌های آن به سر می‌برد. ما آماده حفظ امنیت مراکز رأی‌گیری در تمام استان‌های سوریه هستیم. وی افزود: بعد از پایان روند انتخابات نیروهای امنیتی صندوق‌‌‌‌‌ها را به اماکن اختصاص یافته با نظارت کمیته عالی قضایی انتخابات منتقل می‌کنند. تمام شهروندان سوری در سطح عالی از مسئولیت برخوردار هستند و وظیفه خود را درباره انتخابات انجام می‌دهند. این یک وظیفه ملی است و شهروندان به مسئولیت خود در موفقیت روند انتخابات و انتخاب نامزدهای‌شان در این روند آگاه هستند. معاون وزیر کشور سوریه گفت: شهروندان سوری حق دارند در صلح و آزادی در انتخابات شرکت کنند. ما بر تأمین امنیت مراکز انتخاباتی و انتقال صندوق‌‌‌‌‌ها بعد از پایان روند انتخابات نظارت خواهیم داشت. سوری‌های مقیم خارج پنج‌‌شنبه گذشته از طریق سفارت‌های سوریه در انتخابات شرکت کردند.
محمود مرعی، نامزد مخالفان دولت، بشار اسد، رئیس‌جمهور فعلی سوریه و عبدالله عبدالله سه نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه هستند. برگزاری انتخابات این دور ریاست جمهوری در حالی است که در برخی مناطق کارشکنی‌‌‌‌ها برای جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در جریان است.
در همین راستا، نهاد موسوم به «خودمختاری کرد» با انتشار بیانیه‌ای از بستن معابر مشترک با مناطق تحت کنترل دولت سوریه در شمال شرق این کشور خبر داد. پایگاه خبری «کردستان۲۴» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، خودمختاری کرد، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه دست به این کار زده است. نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه‌» وابسته به خودمختاری کرد هم ادعا کرد که تسهیل‌کننده انتخابات سوریه نخواهد بود. این اقدام کرد‌‌‌‌ها که وابسته به امریکا هستند، به منزله ممانعت از مشارکت ساکنان این مناطق در انتخابات سوریه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار