کد خبر: 1049264
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

مرد جوان وقتي از كنايه‌هاي نامزدش به ستوه آمد، لباس زنانه تن كرد و براي اخاذي از مردان پولدار سوار خودروي آنها شد. متهم پس از پاشيدن بنزين به روي راننده و تهديد به آتش‌افروزي دست به اخاذي مي‌زد كه بازداشت شد.
به گزارش «جوان» ساعت يك بامداد 25 اسفند سال قبل به مأموران پليس پايتخت خبر رسيد مرد زن‌نمايي خودروي شاسي بلند مرد پولداري را در يكي از خيابان‌هاي غربي سرقت كرده است.
صاحب خودروي شاسي بلند كه وحشت زده خودش را به مأموران پليس رسانده بود در توضيح ماجرا گفت: با خودروي شاسي بلند گران‌قيمتم در بزرگراه شهيد ستاري در حال حركت به سوي خانه‌ام بودم كه متوجه شدم زن جواني كنار بزرگراه براي من دست تكان داد و خواست خودروام را نگه دارم. در آن ساعت از شب برايم عجيب بود كه زن تنهايي كنار بزرگراه منتظر تاكسي باشد اما اين احتمال را دادم كه او مشكلي پيدا كرده و براي رفتن به مقصدش ماشين گيرش نمي‌آيد و به همين دليل كنارش توقف كردم و برای رساندن به مقصدش سوارش كردم و به راه افتادم.
تهدید به آتش‌افروزی
وي ادامه داد: او ماسك چند لايه زده بود و از طرفي هم خيلي آرام حرف مي‌زد كه به نظر مي‌رسيد صدايش شبيه صداي زن نيست اما خيلي كنجكاو نشدم تا اينكه پس از طي مسافتي از من خواست كنار خياباني توقف كنم كه پياده شود. به او گفتم كه هنوز به مقصد نرسيده‌اي اما او شروع به داد و فرياد كرد كه خودروام را متوقف كردم. او ماسك صورتش را برداشت كه متوجه شدم مرد است اما لباس زنانه پوشيده است. مرد زن‌نما ناگهان ظرف پلاستيكي از داخل كيفش بيرون آورد و در آن را باز كرد و تمامي مايع داخل آن را به سر و صورت و لباس‌هايم پاشيد. ابتدا فكر كردم اسيد است اما از بوي آن متوجه شدم كه بنزين است. وي فندكش را روشن كرد و تهديد كرد هر چقدر پول دارم به او بدهم، وگرنه مرا آتش مي‌زند. در حالي كه به شدت ترسيده بودم در خودرو را باز و فرار كردم و او هم پشت فرمان خودروام نشست و خودروام را همراه با كيف پول و اموال گران‌قيمتم سرقت كرد.
دستگيري مرد زن‌نما
با شكايت مرد جوان پرونده به دستور قاضي سعيد احمدبيگي، بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 براي رسيدگي در اختيار تيمي از مأموران پليس قرار گرفت.
مأموران پليس در نخستين گام شماره پلاك خودروی سرقتي را براي شناسايي در اختيار تمامي گشت‌هاي پليس قرار دادند تا مأموران پليس به محض مشاهده آن را متوقف كنند.
در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، مأموران گشت پليس شهريار به خودروي شاسي بلندي كه شباهت زيادي با خودروی سرقتي داشت و راننده آن مرد جواني بود، مشكوك شدند. مأموران پليس پس از استعلام شماره پلاك خودرو متوجه شدند شماره پلاك خودروي شاسي بلند متعلق به خودروي پژو 206 است كه روي اين خودرو نصب شده است. بدين ترتيب مأموران مطمئن شدند كه خودروی‌ گران‌قيمت سرقتي است و به راننده دستور ايست دادند. راننده خودرو با ديدن مأموران اقدام به فرار كرد و در نهايت مأموران پليس در تعقيب و گريزي كوتاه خودرو را متوقف و راننده آن را كه مرد 33ساله‌اي به نام كامبيز بود بازداشت كردند.
بررسي‌هاي سوابق متهم نشان داد مرد جوان همان سارق زن‌نمايي است كه مدتي قبل خودروي شاسي بلند را از غرب تهران سرقت كرده است، بنابراين پرونده با قرار عدم صلاحيت همراه متهم به تهران فرستاده شد. سارق 33 ساله پس از انتقال به دادسرا، مقابل قاضي سعيد احمدبيگي به سرقت خودرو اعتراف كرد و بازپرس پرونده وي را به اتهام سرقت مقرون به آزار، تهديد به آتش زدن شاكي و نصب پلاك غير روي خودروی سرقتي بازداشت و براي تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران پليس قرار داد.

گفت‌وگو با متهم
كامبيز سابقه داري؟
بله، قبل از اين به اتهام مواد مخدر به زندان رفته بودم و البته خلاف‌هاي كوچك ديگر هم مي‌كردم كه پس از آزادي توبه كردم سعی کردم آدم سر به راهي شوم اما بيكاري و بي‌پولي باعث شد دوباره خلاف كنم.
چرا؟
مدتي قبل عاشق دختري شدم و با او نامزد کردم اما وضع مالي‌ام خوب نبود و هميشه نامزدم و خانواده‌اش به من سركوفت مي‌زدند. آنقدر بي‌پول بودم كه حتي نمي‌توانستم خودروي پژو 206 خودم را كه خراب شده بود تعمير كنم كه تصميم گرفتم دست به سرقت بزنم.
درباره شيوه و شگرد سرقتت توضيح بده.
لباس زنانه مي‌پوشيدم و به عنوان زن خياباني سوار خودروي افراد پولدار مي‌شدم و بعد در فرصتي مناسب با تهديد آتش زدن آنها اموالشان را سرقت مي‌كردم.
چرا لباس زنانه مي‌پوشيدي؟
من خيلي فيلم نگاه مي‌كنم و هر زماني كه بيكار هستم فيلم هاليوودي مي‌بينيم. مدتي قبل در يكي از فيلم‌ها با اين روش آشنا شدم و ديدم كه سارقي با پوشیدن لباس زنانه و شكار طعمه‌اي با پاشيدن بنزين طعمه‌اش را ترساند و موفق به سرقت شد. از طرفي هم مي‌دانستم اگر زني داخل خيابان از افراد پولدار بخواهد او را تا مقصدي برسانند آنها قبول مي‌كنند و فكر كردم با اين روش خودم را طعمه افراد پولدار و به راحتي از آنها سرقت كنم.
درباره آخرين سرقتت توضيح بده.
من لباس شيك زنانه تهيه كردم و شب كنار بزرگراه ستاري ايستادم تا اينكه خودروي شاسي بلندي كنارم توقف كرد و سوار شدم. سعي كردم مثل زنان رفتار كنم اما خيلي حرف نمي‌زدم كه صدايم رازم را برملا كند. پس از طي مسافتي بطري پر از بنزين را از داخل كيف دستي‌ام بيرون آوردم و به روي راننده پاشيدم و فندك را روشن كردم و تهديد كردم او را آتش مي‌زنم. راننده كه وحشت كرده بود در خودرو را باز و فرار كرد و من هم خودرواش را سرقت كردم.
خودروی شاكي را چه كار كردي؟
خودروی خودم خراب بود، بنابراین پلاكش را روي خودروي شاسي بلند نصب كردم و به نامزدم گفتم ارثيه‌ام را فروخته‌ام و خودروي جديد خريده‌ام. مدتي با دوستانم و نامزدم با خودروي سرقتي تفريح كردم تا اينكه مأموران پليس مرا شناسايي و دستگير كردند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار