کد خبر: 1049216
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی مطرح کرد:
بابائی مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با تاکید بر نقش ورزش و سلامتی در صیانت و حفظ سلامتی نیروی کار گفت: دوران سختی را همه بخش‌های کشور دارند طی می‌کنند و کرونا تاثیر خود را بر همه اجزای زندگی گذاشته است، ولی ما وظیفه داریم از نیرو‌های کار به گونه‌ای حمایت کنیم که با جسم و روحی سالم چرخ تولید و صنعت را به حرکت در آورند.
محمد امین بابائی در گفتگو با همکارمان افزود: ورزش نقشی تعیین کننده در زندگی همه انسان‌ها دارد، اما برای کارگران به اعتقاد من از ضروریات و واجبات است، چون کارگر سالم است که می‌تواند به اقتصاد پر رونق و جامعه پویا و با نشاط کمک کند.
 
همه ورزشکاران باید عضو صندوق تامین اجتماعی باشند.
بابائی افزود: همانطور که ما برای ورزشکاران خارجی پروانه کار صادر می‌کنیم و باشگاهی که آن‌ها را استخدام کرده، باید ورزشکار خارجی را به عنوان کارگر خود بیمه کند، پیشنهاد می‌کنم تمامی ورزشکارانی که ورزش را به عنوان یک حرفه انتخاب کرده اند عضو صندوق بیمه تامین اجتماعی شوند و مثل دهه ۶۰ و ۷۰ که بیشتر ملی پوشان ورزشی از سوی کارخانجات بیمه بودند، قانونی را به تصویب برسانیم که باشگاه‌های ورزشی حرفه ای، ملزم شوند تا همه ورزشکاران خود را عضو صندوق تامین اجتماعی کنند. در این صورت شأن و شخصیت قهرمانان ورزشی حفظ می‌شود و از طرفی خود این موضوع کمک به اقتصاد ورزش خواهد بود.
یعنی هر ورزشکاری که عضو باشگاهی می‌شود از نظر قانون می‌تواند مشمول قانون کار باشد تا پس از دوران قهرمانی برخوردار از یک چتر حمایتی باشد و ممر درآمدی هم برای خود و خانواده اش داشته باشد.
بابائی اضافه کرد: دوره قهرمانی ورزشکاران یک دوره کوتاه مدت است ضمن اینکه در کشور ما فقط در چند رشته ورزشی خاص هست که قهرمانانش درآمد بالا و قابل توجهی دارند، ولی بیشتر ورزشکاران سایر رشته‌ها از حداقل حقوق مادی و تامین اجتماعی محرومند.‌
می‌بینیم وقتی ورزشکاری دچار آسیب دیدگی می‌شود در مراسم گلریزان به او کمک می‌شود که متناسب با شان و شخصیت او نیست. ضمن اینکه این کار‌ها مسکّن موقت هست و از طرفی حتی خیلی‌ها از همین مساعدت‌ها هم بهره‌ای ندارند.
اگر باشگاه‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی که از فعالیت حرفه‌ای ورزشکاران منتفع می‌شوند، از همان ابتدا ورزشکاران خود را در صندوق تامین اجتماعی بیمه کنند، نه ورزشکاران دچار مشکلات در آینده می‌شوند و نه بار روانی ناشی از بیکاری آن‌ها روی دوش جامعه قرار می‌گیرد.
وی گفت: در آن صورت نیازی به صندوق حمایت از قهرمانان هم نیست، ضمن اینکه عملکرد صندوق حمایت از قهرمانان هم بیشتر اوقات مورد سوال قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی است، چون واریز‌ها با تاخیر انجام می‌شود و گاه به فاصله‌های چند ماه یکبار می‌رسد.
از طرفی ظرفیت این صندوق برای پوشش همه ورزشکاران محدود است.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: همین امسال حداقل حقوق و مزایای کارگر عضو صندوق تامین اجتماعی حدود ۴ میلیون تومان است و اگر ورزشکاران نیز تحت پوشش صندوق بیمه تامین اجتماعی باشند، علاوه بر دریافت حقوق خود از باشگاه، مزایای دیگری مثل بیمه درمان و سایر موارد را نیز می‌توانند دریافت کنند.
بابائی افزود: آقای هادی رضایی که هم استانی عزیز، افتخار ورزش کشور و سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران و قهرمان چند دوره پارالمپیک است، مثال روشنی از این موضوع هستند.
به گفته این فعال ورزشی، دریافتی سال گذشته ایشان از صندوق حمایت از قهرمانان بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بوده است!
وضعیت دریافتی آقای هادی رضایی با این همه افتخار که چنین باشد، حساب بقیه را شما حدس بزنید.
بابائی در پایان گفت: ورزشکاران و رسانه‌ها می‌توانند اجرای این پیشنهاد را از باشگاه‌ها پیگیری و مطالبه کنند چرا که هم به سود ورزش و قهرمانان و باشگاههاست و هم قانون این اجازه را به باشگاه‌ها و ورزشکاران و کارکنان باشگاه‌های ورزشی می‌دهد که عضو صندوق بیمه تامین اجتماعی باشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار