کد خبر: 1049199
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران گفت: متاسفانه آنطور که باید به این رشته اهمیت نمی‌دهند، اما عملکرد ملی‌پوشان بسکتبال شایان تقدیر است.
صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران، درباره شرایط خودش در تمرینات و برای حضور در مسابقات پیش رو توضیح داد: بعد از بازی‌های لیگ از ناحیه زانو و کمر کمی آسیب دیدگی داشتم و بعد از لیگ هم به سفر رفتم. در آمریکا باید واکسن کرونا می‌زدم و با هماهنگی‌هایی که با کادر فنی داشتم قرار شد کمی دیرتر به تمرینات اضافه شوم.

او با اشاره به مسابقات پنجره سوم ث انتخابی کاپ آسیا نیز گفت: در پنجره سوم باید بهتر از پنجره دوم کار کنیم، چون در پنجره‌های قبلی عملکرد دلچسبی نداشتیم. امیدواریم جدا از برد بازی‌های قشنگی انجام دهیم. بازیکنان بعد از لیگ کمی تخلیه می‌شوند و هماهنگی مجدد آن‌ها کمی سخت خواهد بود که البته طبیعی است. زمان زیادی تا مسابقات داریم و امیدوارم رفته رفته هماهنگ‌تر شویم و بازی خوبی انجام دهیم.

ستاره تیم ملی ایران درباره شرایط بسکتبال در بازی‌های المپیک نیز اظهارکرد: اصلا بسکتبال را با سایر رشته‌ها مقایسه نکنید. بقیه رشته‌ها هم در نوع خودشان سخت هستند، اما با بسکتبال قابل قیاس نیستند. مثل دوی ۱۰۰ متر که باید آمادگی کامل داشته باشند بسکتبالیست‌ها هم همانقدر تلاش می‌کنند تا آماده شوند. در المپیک کلا ۱۲ تیم بسکتبال هستند که‌کار را بسیار سخت می‌کند. یک نگاه کوچک به لیست تیم‌هایی که به المپیک نیامدند بیاندازید می‌فهمید که ما چه کار بزرگی کردیم.

او با اشاره به تفاوت سطح امکانات بسکتبال ایران با جهان نیز گفت: متاسفانه بسکتبال ایران امکانات و سخت افزار خوبی ندارد، این بحث هم فقط برای الان نیست. حضور در المپیک برای بسکتبال ایران مثل طلا می‌ماند. برای مثال رشته‌هایی مثل تکواندو و کشتی مال ما هستند و بار‌ها در آن‌ها طلا گرفته‌ایم، اما با توجه به اهمیتی که به بسکتبال می‌دهند، هر نتیجه‌ای بچه‌ها بگیرند شایان تقدیر است.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران درباره پاداش‌ها برای المپیکی‌ها نیز گفت: نمی‌دانم چه کسانی این تصمیم را گرفته‌اند! ما کارشناس‌های خوبی در کمیته ملی المپیک داریم، اما بهتر است عزیزان بعضی وقت‌ها از کارشناسان بسکتبالی هم دعوت کنند تا نظراتشان را بپرسند. از نظر من این جایزه‌ها به نحوی کارشناسی نشده‌تند. متاسفانه بسکتبال ما در کمیته ملی المپیک کرسی ندارد و برای همین هم کمتر به این رشته اهمیت می‌دهند. همین که بچه‌ها کاری کردند در این سطح قرار بگیریم نشان می‌دهد که چه پتانسیل بالایی در این رشته وجود دارد.

او درباره بازی کردن ایران در مسابقه افتتاحیه بسکتبال المپیک نیز گفت: اینکه بازی افتتاحیه المپیک را برگزار می‌کنیم باعث می‌شود بیشتر دیده شویم. گروه خیلی سختی داریم، اما در المپیک همه بازی‌ها سخت هستند. با تمام توان پا به این مسابقات می‌گذاریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار