کد خبر: 1049143
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
توسط تلسکوپ چینی صورت گرفت
محققان با استفاده از امکانات یک رصدخانه چینی موفق به شناسایی پرانرژی‌ترین منبع نور در جهان شدند. این در حالی است که هنوز نحوه شکل‌گیری این منابع نور مشخص نیست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از انگجت، بررسی‌هایی که با استفاده از تلسکوپ چینی رصدخانه LHAASO انجام شده نشان می‌دهد پرانرژی‌ترین منبع نور جهان که تا به حال شناسایی شده حاصل فعالیت ده نقطه مشخص شده در کهکشان راه شیری است که از خود پرتوی گاما ساطع می‌کنند.

قدرت پرانرژی‌ترین این نقاط در حدود ۱.۴ کوادریلیون الکترون ولت است. پرانرژی‌ترین نقطه جهان که قبلاً شناسایی شده بود از خود کمتر از یک کواردیلیون الکترون ولت انرژی ساطع می‌کرد.

بر همین اساس، کهکشان راه شیری متشکل از شتاب دهنده‌های ذرات متعددی است که سرعت حرکت الکترون‌ها و پروتون‌ها را تشدید می‌کنند و در نتیجه کانون‌هایی شکل می‌گیرند که بسیار پرانرژی هستند. کانون‌های یادشده متشکل از ستاره‌ها و سحابی‌های مختلفی هستند که هنوز ماهیت دقیق آن‌ها مشخص نشده است.

قرار است با تکمیل امکانات رصدخانه LHAASO تا اواخر سال ۲۰۲۱ در این زمینه اطلاعات بیشتری جمع‌آوری شود. در این صورت کانون‌های پرانرژی بیشتری در جهان شناسایی شده و امید می‌رود از این طریق اطلاعات گسترده‌تری در مورد نحوه شکل‌گیری جهان گردآوری شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار