کد خبر: 1049077
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

با گذشت حدود چهار الی پنج ماه از زمان استقرار نیروهای گارد ملی در اطراف کنگره امریکا برای سرکوب شورش شش ژانویه، این نیرو‌‌‌‌ها در نهایت از این منطقه واشنگتن دی.سی خارج شده و مسئولیت‌های امنیتی را به پلیس کنگره محول کردند.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، نیروهای گارد ملی امریکا که بعد از حمله به کنگره تا روز یک‌‌‌‌شنبه برای حفاظت از کنگره امریکا باقی مانده بودند، مأموریت‌شان یک‌‌‌‌شنبه به پایان رسید، و دیروز (دوشنبه) کنگره را ترک کردند. وزارت دفاع امریکا به تازگی اعلام کرد، درخواستی مبنی بر تمدید حضور ۲هزار و 149 نیروی گارد ملی دریافت نکرده است. خروج این نیرو‌‌‌‌ها در شرایطی انجام می‌شود که دموکرات‌‌ها و جمهوریخواهان کنگره امریکا بر سر چگونگی تأمین مالی تدابیر امنیتی شدید در اطراف این محل و تشکیل کمیسیونی برای بررسی حمله شش ژانویه با هدف ملغی کردن شکست انتخاباتی دونالد ترامپ مقابل جو بایدن اختلاف‌نظر دارند. ژنرال راسل هونار که بر بررسی امنیتی در پی این شورش نظارت می‌کند، یک‌‌‌‌شنبه به سی‌بی‌اس گفت که امنیت خود کنگره به دست پلیس کنگره تأمین خواهد شد اما این ساختمان همچنان به روی عموم بسته خواهد ماند. تعداد نیروهای گارد ملی در اطراف کنگره امریکا در بیشترین حالت به حدود ۵هزار و 200تن رسید و مدت مأموریت آنها یک مرتبه از مارس تا ۲۳ مه تمدید شد. استقرار این نیرو‌‌‌‌ها حاشیه‌‌‌‌‌هایی هم داشت. سربازان داخل کنگره مجبور بودند روی زمین و در پارکینگ این ساختمان یا پارکی در نزدیکی آن استراحت کنند و بخوابند. این نیرو‌‌‌‌ها ماه مارس هم بابت کیفیت غذای خودشان اعتراض کردند. آنها شکایت داشتند که مجبور به خوردن مرغ خام و نان کپک‌زده شده‌اند. تعداد زیادی از نیروهای مستقر بیمار و برخی هم که حال‌شان وخیم بود، راهی بیمارستان شدند.
سه‌پنجم امریکایی‌‌‌‌ها خواستار «حق بیشتر‌» سفیدپوستان
یک‌‌‌‌شنبه شب در حالی نزدیکان «جورج فلوید‌» و فعالان حقوق مدنی امریکا به مناسبت اولین سالگرد قتل وی به دست پلیس، در خیابان‌های شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا تجمع و راهپیمایی کردند که نتایج یک نظرسنجی نشان داد حدود سه‌پنجم امریکایی‌‌‌‌‌ها معتقدند که برای تحقق برابری سیاهپوستان و سفیدپوستان در امریکا تغییرات بیشتری باید صورت گیرد. به گزارش فارس، به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نظرسنجی مشترک پایگاه خبری «آکسیوس‌» و مؤسسه نظرسنجی «ایپسوس‌» نشان می‌دهد که از هر پنج امریکایی، تقریباً سه نفر با این گزاره موافق هستند که «برای دادن حق برابر به سیاهپوستان باید ایجاد تغییرات ادامه پیدا کند». در میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ۹۲ درصد از سیاهپوستان، ۵۰درصد از سفیدپوستان و ۶۵ درصد از امریکایی‌های لاتین‌تبار و ۷۰ درصد از آسیایی‌تبار‌‌‌‌ها با این گزاره موافق بودند. در میان سفیدپوستان امریکایی، ۸۷ درصد از دموکرات‌‌ها و فقط ۱۹ درصد از جمهوریخواهان با این گزاره موافق بودند. همچنین طبق نتایج این نظرسنجی، احتمال اینکه مأمور پلیسی در مواجهه با یک سیاهپوست، سلاح خود را از غلاف خارج کند سه برابر بیشتر از زمانی است که با یک سفیدپوست مواجه شود. نتایج این نظرسنجی نشان داد که فقط ۳۵ درصد از امریکایی‌‌‌‌‌ها معتقدند تظاهرات ضدنژادپرستی در امریکا که امروز یکمین سالگرد آن برگزار شد، توانسته تأثیر مثبتی روی جامعه این کشور داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار