کد خبر: 1048835
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
سال گذشته خوزستان روزهاي سختي را سپري كرد. از كمبود آب و خشكسالي گرفته تا قطع برق و شيوع كرونا. اما امسال و به همت بسيج سازندگي سپاه حضرت ولي‌عصر(عج) طرحي به اجرا درآمده كه اجازه نمي‌دهد خانواده‌اي تابستان را در گرما و بدون وسايل سرمايشي سركند. 23 هزار جهادگر با شعار «در تابستان ۱۴۰۰ هيچ خانواده محرومي بدون وسايل سرمايشي تابستان را سپري نكند» آماده شده‌اند تا با عزيمت به تمام نقاط استان در خدمت خانواده‌هايي باشند كه نيازمند كمك هستند.
محمدرضا هاديلو

سرویس ایران جوان آنلاین: سال گذشته خوزستان روزهاي سختي را سپري كرد. از كمبود آب و خشكسالي گرفته تا قطع برق و شيوع كرونا. اما امسال و به همت بسيج سازندگي سپاه حضرت ولي‌عصر(عج) طرحي به اجرا درآمده كه اجازه نمي‌دهد خانواده‌اي تابستان را در گرما و بدون وسايل سرمايشي سركند. 23 هزار جهادگر با شعار «در تابستان ۱۴۰۰ هيچ خانواده محرومي بدون وسايل سرمايشي تابستان را سپري نكند» آماده شده‌اند تا با عزيمت به تمام نقاط استان در خدمت خانواده‌هايي باشند كه نيازمند كمك هستند.

«گرماي بدون برق و آب نفس خوزستان را گرفته است.» سال گذشته اين جمله به كررات شنيده شد و گلايه مردم خوزستان از بي‌توجهي مسئولان به مشكلات اساسي اين منطقه را به همراه داشت.
بدون شك تحمل گرماي بالاي ۵۰ درجه بدون آب و برق در شهرهاي استان خوزستان فراتر از تصور خيلي‌هاست كه اين امر انتقادات و گله‌هاي فراوان مردم اين خطه را به همراه داشته و باعث شده تا هر سال خواهان رسيدگي به اين مشكلات پيش از آغاز گرماي تابستاني شوند. سال گذشته درست در چنين روزهايي بود كه گرما سايه سنگين خودش را بر سر خوزستاني‌ها گسترانيد و هنوز چند وقتي از ورود گرماي بي‌سابقه هوا و مشكلات ناشي از آن از جمله قطع مكرر برق و آب در استان نگذشته بود كه مردم با مشكلات عديده و تكراري مواجه شدند. دماي بالاي 50 درجه با وجود شرجي هوا در خوزستان هيچ تعريفي ندارد جز اينكه مردم را به مرز بي‌تحملي برساند. هر چند دماي 40 تا 50 درجه براي بهار اين منطقه هم دور از ذهن نيست و زندگي در اين استان را سخت و نفس‌گير مي‌كند. شهروندان خوزستاني قطع مكرر برق را در ساعات ممتد شب و روز بارها و بارها تجربه كرده‌اند اما وقتي ريزگردها هم با همدستي باران به آنها هجوم آورده و كابل‌هاي فرسوده برق را از كار مي‌اندازند، آنوقت زندگي در اين نقطه غيرممكن مي‌شود.


قرارگاه‌هاي بسيج در خدمت مردم
با توجه به تجربيات سال‌هاي قبل، حالا گروه‌هاي جهادي مستقر در استان خوزستان تصميم گرفته‌اند كاري كنند تا امسال هيچ خانوده‌اي از گرماي تابستان در عذاب نباشد. به همين خاطر شعار گروه‌هاي جهادي اين است كه «در تابستان ۱۴۰۰ هيچ خانواده محرومي بدون وسايل سرمايشي نماند و تابستان را با سختي سپري نكند.»
بسيج سازندگي سپاه خوزستان كه با برنامه‌ريزي ويژه‌اي در نظر دارد رزمايش بزرگي را برگزار كند، امسال در اين رزمايش ۲۳ هزار نفري، جهادگرانش را جمع كرده تا علاوه بر تعمير لوازم سرمايشي محرومان، توزيع ۶ هزار و ۲۰۰ بسته كمك معيشتي را هم در دستور كار خود قرار بدهند. در همين رابطه رئيس بسيج سازندگي سپاه حضرت ولي‌عصر(عج) خوزستان با بيان اينكه با هدايت و فرماندهي سردار سرتيپ حسن شاهوارپور و با استفاده از همه ظرفيت‌ها و امكاناتي كه در سطح استان موجود است، نسبت به خدمات‌رساني به محرومان پيش مي‌رويم، مي‌گويد: «براساس ابلاغ سازمان بسيج مستضعفان كشور امسال قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) در مناطق محروم تشكيل شده و امكانات خوب، سازماندهي و برنامه‌ريزي مناسبي در اين زمينه وجود خواهد داشت.»
سرهنگ يونس زبيدي با اشاره به اينكه توزيع بسته‌هاي معيشتي در ميان محرومان ادامه دارد، مي‌افزايد: «به صورت معمول هر دو هفته يك رزمايش توزيع بسته‌هاي معيشتي در مركز استان و شهرستان‌ها به شكل متمركز انجام مي‌شود كه گروه‌هاي جهادي اين بسته‌ها و كمك‌هاي معيشتي را براساس نيازسنجي‌هاي انجام شده ميان محرومان توزيع مي‌كنند.» به گفته فرمانده بسيج سازندگي سپاه حضرت ولي‌عصر(عج)، به جز اين كمك‌هايي كه بسته‌هاي معيشتي هستند، برنامه‌هاي ويژه گروهي نيز در سطح استان اجرا شده و مي‌شود كه رزمايش تعميرات يك هزار واحدي با حضور ۱۲ هزار نفر از گروه‌هاي جهادي يكي از آن برنامه‌هاست. وي با اشاره به اينكه تابستان نسبتاً گرمي در استان خوزستان وجود دارد، تأكيد مي‌كند: «سال گذشته با توجه به خشك‌سالي، قطعي برق در استان خوزستان رخ داد و وسايل سرمايشي مردم به طور عمده دچار مشكل شدند. بنابراين امسال با يك برنامه ويژه ۲۳ هزار نيروي جهادي در قالب يك هزار گروه ساماندهي طراحي شده تا نسبت به انجام تعميرات وسايل سرمايشي مناطق محروم اقدام شود. در اين طرح به صورت ميانگين از هر حوزه بسيج ۱۰ نفر ثابت در حال انجام كار هستند.» سرهنگ زبيدي مي‌گويد: «اين طرح تا پايان شهريور امسال در كل استان اجرا مي‌شود تا نيروها بتوانند براي محرومان وسايل سرمايشي را تعمير و در صورت نياز نصب كنند.» به گفته اين مسئول، شعار گروه‌هاي جهادي اين است كه «در تابستان ۱۴۰۰ هيچ خانواده محرومي بدون وسايل سرمايشي تابستان را سپري نكند» و اميد است كه اين اقدامات باعث رضايت و خشنودي امام زمان(عج) قرار بگيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار