کد خبر: 1048812
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران از مراجعه روزانه حدود ۶ هزار نفر جهت انجام مراحل معاینه فنی خودرو به مراکز معاینه فنی پایتخت خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران درباره میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ۳۲۵ هزار و ۸۹۳ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته در حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه رانندگان ۶ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا اکثر مراکز فاقد صف انتظار هستند.

مقدم بیان داشت: از آمار اعلامی، ۲۴۸ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که ۱۴ درصد از آن در آزمون آلایندگی گاز‌های خروجی از اگزوز، ۹ درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، ۴ درصد کمک فنر، ۱۰ درصد تست ترمز و ۱۲ درصد عیوب ظاهری مردود شده‌اند. در مجموع ۳۰ درصد از خودرو‌ها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران ادامه داد: در این دو ماه ۲۳۶ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که ۵۲۴۵۵ هزار گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود ۲۲ درصد از خودرو‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتراند.

وی گفت: در اردیبهشت ماه ۱۹ هزار دستگاه خودرو با استفاده از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی و با تعیین وقت قبلی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه و تقریباً شهروندان از ۹۰ درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی استفاده کرده اند. بدیهی است درصورت تقاضا، ظرفیت پذیرش اینترنتی به ویژه در مراکز بخش جنوبی نظیر شقایق-چمران ـ الغدیر افزایش خواهد یافت.

وی اعلام کرد: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران مراجعه کنند. ضمنا در مدت زمان اداری می‌توانند در صورت هرگونه سؤال با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس بگیرند.

وی در توضیح آخرین وضعیت اجرای طرح رایگان هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت گفت: این طرح با مشارکت سازمان تاکسیرانی از ابتدای سال با هدف حمایت مالی از رانندگان تاکسی در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی ـ شقایق ـ نیایش ـ چمران ـ دماوند اجرا گردیده و تاکنون ۳۲۵۲ دستگاه تاکسی از این طرح استفاده کرده‌اند. البته استفاده از خدمات معاینه فنی در همه مراکز شهر تهران برای تاکسی‌ها امکانپذیر بوده و تنها در صورت تمایل به استفاده از این طرح رایگان باید به پنج مرکز ذکر شده مراجعه کنند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در خصوص تعمیرگاه‌های مستقر در مراکز و نحوه نظارت بر آن‌ها افزود: استفاده از خدمات تعمیرگاهی در مراکز کاملا اختیاری است. این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود و با هدف ارائه خدمات سریع مانند تعویض لامپ و یا تعویض لنت ترمز راه اندازی شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران گفت: به شهروندان توصیه می‌شود جهت رفع ایراد به تعمیرگاه‌های تخصصی خودرو خود مراجعه کنند هزینه‌هایی که این تعمیرگاه‌ها بابت خدمات دریافت می‌کنند براساس تعرفه اتحادیه است و لیست قیمت‌ها در تعمیرگاه در دید مراجعین قرار دارد.

به گفته وی مراجعین می‌توانند قیمت‌ها را ملاحظه و در صورت تمایل از خدمات استفاده کنند. ضمنا راهبری این تعمیرگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و این تعمیرگاه‌ها دارای صنف مجزا و مشخصی هستند، ولی به رغم همه این موارد جهت تسهیل در پاسخگوئی، شهروندان در صورت هر گونه شائبه و یا مشکلی می‌توانند به مدیر مرکز معاینه فنی مربوطه جهت طرح موضوع مراجعه کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار