کد خبر: 1048793
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
استاندار:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت صنعف معدن و تجارت، محوری‌ترین اصل در در توسعه استان بخش معدن است.

محمدرضا پورمحمدی  در جلسه رفع موانع تولید اظهار کرد: توسعه استان به صورت متوازن انجام نیافته است به طوری که بیشتر صنایع در قسمت غرب استان مستقر شده و در شرق و شمال شرق نیز کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شهرستان های اهر و هریس معادن مهمی وجود دارد که اگر اصول بهره برداری از معادن مورد توجه قرار نگیرد نخواهیم توانست از این نعمت الهی بهره مند شویم.

پورمحمدی گفت: در ارسباران در عین حال که معادن مهمی وجود دارد جنگل های ارسباران نیز بسیار مهم است و در حال ثبت جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه امور مربوط به معادن باید پیگیری و تسریع شود، افزود: فرصت های شغلی و رفاهی که با بهره برداری از معادن در منطقه ایجاد خواهد شد باقیات صالحات است.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: معدن کاران، بهره برداران و صاحبان امتیاز را تحت فشار قرار دهند تا بر اساس زمان بندی پش روند و مطالعات و پیگیری ها را در موعد مقرر انجام دهند و مدیران دستگاه ها نیز امور را تسریع کنند.

وی گفت: ظرف ۲ هفته آینده جلسه اختصاصی برای تک تک معادنی که مشکلات آنها در این جلسه مطرح شد برگزار شود تا مشخص شود چه کسانی به وظایف خود عمل کرده یا نکرده اند تا براساس نتیجه این جلسات تصمیم گیری شود.

احمد محرم زاده، نماینده مردم اهر و هریش در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: اشتغال زایی معادن برای این منطقه بسیار مهم است و باید مشکلاتی که مطرح می شود از سوی سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی با رعایت اصول و قوانین برطرف شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر