کد خبر: 1048752
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: وضعیت موجود شایسته جمهوری اسلامی نیست
«دولت سوم روحانی» عنوانی است که طی ماه‌‌ها و روزهای گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به واژه‌ای پر تکرار نزد فعالان سیاسی و منتقدان وضع موجود بدل شده است. عنوانی که برخی نامزدهای انتخاباتی حاضر در رقابت‌ها نمایندگی آن را یدک می‌کشند. نامزد‌‌هایی که البته به دلیل عملکرد غیر قابل دفاع دولت برآمده از اصلاحات طی هشت سال گذشته از پذیرش این عنوان ابا دارند و ترجیح می‌دهند با مرزبندی انتزاعی، از بار مسئولیت ناکامی‌های دولت تدبیر و امید شانه خالی کنند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: «دولت سوم روحانی» عنوانی است که طی ماه‌‌ها و روزهای گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به واژه‌ای پر تکرار نزد فعالان سیاسی و منتقدان وضع موجود بدل شده است. عنوانی که برخی نامزدهای انتخاباتی حاضر در رقابت‌ها نمایندگی آن را یدک می‌کشند. نامزد‌‌هایی که البته به دلیل عملکرد غیر قابل دفاع دولت برآمده از اصلاحات طی هشت سال گذشته از پذیرش این عنوان ابا دارند و ترجیح می‌دهند با مرزبندی انتزاعی، از بار مسئولیت ناکامی‌های دولت تدبیر و امید شانه خالی کنند.
آیا افکار عمومی خواهد پذیرفت حامیان پرو پاقرص دولت‌، اکنون نقش اپوزیسیون را بازی کنند؟ یک عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب معتقد است‌، دولت سوم روحانی یعنی تشویق به وضعیت موجود. با این توصیف آیا افکار عمومی خواهد پذیرفت به کاندیدا‌‌هایی رأی بدهد که مدافع تداوم وضع موجود باشند؟
باید لکوموتیو ناکارآمدی را از ریل رانت‌خواری برداشت
پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی روز گذشته در نشست دبیران و اعضای هیئت مؤسس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مناطق تهران، دبیران کمیته ها، کانون ها، احزاب و تشکل‌های شورای ائتلاف تهران با نقد عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: فرصت‌‌ها خیلی زود ایجاد می‌شوند و خیلی سخت برمی‌گردند و فرصتی که این روز‌‌ها در آن به سر می‌بریم شاید دیگر تکرار نشود و همه باید در این یک ماه تلاش کنیم و این لکوموتیو ناکارآمدی را از روی ریل رانت‌خواری و ویژه خواری برداریم و در مسیر انقلاب قرار دهیم. وی افزود: دشمن و جریان رقیب به دنبال سیاهچاله‌سازی برای ایجاد دوقطبی‌های غیر موجه و خروج ما از اولویت‌های اصلی هست.
سروری با اشاره به اظهارات آیت‌الله رئیسی که گفته بود «رقیب من افراد نیستند بلکه ناکارآمدی و فساد و رانت‌خواری و ویژه خواری هست‌» تصریح کرد: ما نباید از این دوقطبی با فساد و ناکارآمدی فاصله بگیریم و دوقطبی‌‌‌هایی چون دادگاه و پادگان بازی‌‌هایی هست که مردم و افکار عمومی را در مسیر دوقطبی غلط بیندازند و تمرکز مردم را از روی ناکارآمدی‌های موجود بردارند. دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تأکید کرد: همه باید بایستیم که این وضعیت شایسته جمهوری اسلامی نیست و کسانی که مسبب این وضعیت هستند باید محاکمه و توبیخ بشوند و نباید تشویق شوند. سروری دولت سوم روحانی را تشویق به وضعیت موجود دانست و تصریح کرد: این وضعیت باید با رأی درست مردم پایان پذیرد و خط کارآمدی و ساده زیستی و پاکدستی جایگزین آن شود.


‌ ضرورت مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌‌‌ها و تصمیم‌سازی‌ها
مهدی اقراریان، دبیر استان تهران شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هم در بخشی از این نشست با اشاره به آخرین آمار ثبت نام مردم در سامانه شورای ائتلاف، اظهار داشت: در سامانه شورای ائتلاف جمعیتی حدود 70هزار نفر حضور پیدا کردند و ما در ابتدای این مسیر هستیم و باید تلاش کنیم نقش مردم را در تصمیم‌گیری‌‌‌ها و تصمیم‌سازی‌‌‌ها بیش از پیش دنبال کنیم و شورای ائتلاف این را دنبال می‌کند.

باید روحیه اشرافی‌گری برود
در ابتدای این نشست مهدی چمران، نایب رئیس ‌شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: در دنیای ما حاکمان سالمی حکومت نمی‌کنند و آنچه در کشور ما رخ داده نیاز به تکرار مکررات نیست ولی باید سعی کنیم این جامعه و حاکمان و روحیه مردمی عوض شود. وی با اشاره به اینکه دوره دوم که وارد شورا شدیم، دوره اول اشرافیت در حد اعلای خود بود، اظهار داشت: یکی از شهرداران منطقه میوه را مثل کوه روی یک ظرف بزرگ چیده بود ولی وقتی شهرداری را تحویل ما می‌دادند، من از شهردار خواهش کردم که وقتی آمدی دیگر از این میوه‌‌ها در اتاقت نگذار و این روحیه در کل شهرداری گسترش پیدا کرد.
نایب رئیس ‌شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تأکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی در آستان قدس و قوه قصائیه تحرک به وجود آورد، تصریح کرد: متولیان زمین‌هایی که از دست زمین خواران آزاد شده و به دولت و مردم سپرده شده بیایند و به مردم آمار دهند و کارخانه‌‌هایی مثل رشت الکتریک دوباره در مسیر احیا افتاد، در حالی که عده‌ای این را به همسران خود داده بودند و این کارخانه از کار افتاده بود.


نباید توهم پیروزی داشت
چمران با تأکید بر اینکه نباید توهم پیروزی کسی را بردارد و فکر نکنیم همه می‌گویند ایشان بیشترین آرا را دارد بالا‌‌ترین آرا را دارد، تصریح کرد: این انتخابات مثل سیبی هست که هزاران چرخ می‌خورد تا به زمین بیاید و معلوم نیست چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و در تهران و وین و امریکا و جاهای دیگر چه خواب‌‌هایی دیده‌اند و ما باید متحد و منسجم باشیم و مثل شب‌های عملیات شب و روز نداشته باشیم چون این‌روز‌‌ها برگشتنی نیست. وی با تأکید بر اینکه تغییری که باید در کشور رخ دهد در ‌شهر هم باید رخ دهد و این سکون و ناکارآمدی و کارنابلدی و اینکه این کار مال ما نیست و شهر خودش می‌گردد یا اعلام شود کار عمرانی کار شهرداری نیست، قابل قبول نیست، تصریح کرد: شهر موجودی زنده است و اگر به آن نرسیم و در تخت خواب بماند و حرکت نداشته باشد زخم بستر می‌گیرد و جبرانش سخن است و عقب می‌ماند.
نایب رئیس ‌شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ضمن تأکید بر اینکه باید تحرک وجود داشته باشد و ما در شهر تهران خیلی عقب ماندگی داریم، تصریح کرد: فکر نکنیم با اتوبان و پارک و هشت خط مترو کار تمام شد و خیلی کار باید بکنیم چون مردم مشکلات فراوانی دارند و این به انتخاب ما وابسته است.
چمران ضمن بیان اینکه کار شورای ائتلاف کار بزرگی بود و نام نویسی 70هزار نفر در یک سایت کار کوچکی نیست، خاطر نشان کرد: عده‌ای ایراد می‌گرفتند که فقط در اتاق‌های دربسته رأی می‌دهند و ما باید فقط انتخاب کنیم ولی ما گفتیم به عهده خود مردم می‌گذاریم. ارزش این کار را بدانیم و برای این کار جنبش واقعی داشته باشیم و هرقدر بیشتر دوستانمان را پای صندوق بیاوریم تا رأی هوشمندانه بدهند قطعا موفق تر خواهیم بود و اگر تلاش و جهاد کنیم خداوند ما را کمک خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار