کد خبر: 1048720
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
رییس فدراسیون تنیس روی میز شانس کسب سهمیه المپیک توکیو توسط نوشاد عالمیان را ۵۰ درصد ارزیابی کرد و در ارتباط با علت سهمیه کمتر در این رشته ورزشی به منظور شرکت در المپیک توکیو نسبت به المپیک ریو توضیح داد.
مهرداد علیقارداشی در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی در جمع خبرنگاران و در ارتباط با این‌که شانس نوشاد عالمیان به منظور کسب سهمیه المپیک توکیو با توجه به شرایط پیش آمده چقدر است، اظهار کرد: باید بر مبنای واقعیت در این رابطه صحبت کرد و در مورد نوشاد عالمیان اتفاقی افتاد که ما نمی‌گوییم بوی تبانی، اما بوی بدشانی برای فدراسیون تنیس روی میز و نوشاد عالمیان داشت.

وی ادامه داد: بازیکنانی که ضعیف‌تر بودند رقابت‌های خود را واگذار کردند و آن‌هایی که پس از نوشاد حضور داشتند سهمیه به دست آوردند و شرایط به وجود آمده به ضرر نوشاد عالمیان شد، اگر بازیکنان قوی‌تر می‌توانستند کسب سهمیه کنند نوشاد عالمیان این شانس را داشت که کسب سهمیه کند.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به این‌که فرانسه یک سهمیه کسب کرد و فرد مورد نظر پایین‌تر از نوشاد عالمیان قرار دارد، خاطر نشان کرد: این به ضرر نوشاد بود، اما فدراسیون فرانسه اعلام کرد که نام این افراد را به منظور حضور در المپیک اعلام نمی‌کند و قرار است مسابقاتی برگزار شود که رنکینگ این افراد بالاتر از نوشاد است و اگر این اتفاق رخ دهد شرایط به نفع نوشاد رقم خواهد خورد.

علیقارداشی با اشاره به گزارش تهیه شده در ارتباط با عملکرد کنفدراسیون آسیا خاطر نشان کرد: روش‌های کسب سهمیه به ضرر قاره آسیا رقم خورده است و این مساله باعث شد تا شرایط اینگونه رقم بخورد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که اولین مرتبه است که مسابقات میکس دوبل در المپیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: اضافه کردن این رشته باعث شده تا مجموع نفراتی که کسب سهمیه می‌کنند اضافه نشود و اگر آن‌هایی که در تیمی و انفرادی موفق به کسب سهمیه نشده‌اند، سهمیه بگیرند به ضرر نوشاد عالمیان خواهد بود و اگر آن‌هایی که تیمی و انفرادی سهمیه گرفته‌اند آن‌ها میکس دوبل سهمیه بگیرند این روش به نفع نوشاد خواهد بود. علت پیچیدگی کار شرایط رقم خورده بود و فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

رییس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این‌که صراحتا شانس نوشاد عالمیان به منظور سهمیه المپیک چقدر است تصریح کرد: با توجه به این‌که برخی افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا از شرکت در مسابقات المپیک انصراف دهند نهایتا شانس نوشاد ۵۰ درصد است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مربوط به مراحل آماده سازی برای نیما عالمیان برای شرکت در رقابت‌های المپیک چه خواهد بود، اظهار کرد: پس از بازگشت از فرانسه رقابت‌های انتخابی تیم ملی را به منظور شرکت در مسابقات آسیایی را پیش رو داریم و پس از آن دو سفر بین‌المللی در سوئد و مجارستان خواهیم داشت و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا این دو اردو انجام شود. پس از آن یک اردوی داخلی در ایران خواهند داشت و به المپیک اعزام می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شد که توقعات از رشته تنیس روی میز به منظور کسب سهیمه المپیک برآورده نشد، اظهار کرد: در مورد بانوان دوره قبل خانم شهسواری قهرمان آسیای میانه شد اگر این بار به مقام قهرمانی می‌رسید موفق به کسب سهمیه می‌شد. بنده به عنوان کارشناس معتقدم وی عملکرد بسیار بهتری داشت، اما قزاقستانی‌ها یکسال است که در چین اردو زده و زندگی می‌کنند و با شرایط اردویی که آن‌ها داشته‌اند بانوان‌شان بسیار پیشرفت کرده‌اند، اما این مسائل دلیل نمی‌شود و ما باید سهمیه را کسب می‌کردیم.

علیقارداشی در مورد سهمیه نوشاد نیز این دوره شاهد پیچیدگی و تغییرات در قوانین و مقررات و جداول بودیم و به هیچ وجه نمی‌توان این دوره را با ددوره‌های قبل مقایسه کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار