کد خبر: 1048698
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

مديركل حفظ آثار دفاع مقدس استان كرمان از برگزاري كنگره ملي تجليل از ايثارگران فتح خرمشهر در جوار مرقد شهيد سليماني خبرداد.
سرهنگ محمود مهدوي‌فرد مديركل حفظ آثار دفاع مقدس استان كرمان گفت: هفته مقاومت از روزگذشته آغاز و تا پنج‌شنبه هفته جاري در استان كرمان ادامه دارد.
وي با اشاره به اينكه برنامه‌هاي هفته مقاومت با راه‌اندازي مجدد كانون خبرنگاران دفاع مقدس در استان كرمان آغاز مي‌شود، افزود: عمليات بيت‌المقدس از دهم ارديبهشت سال 61 آغاز شد و در نهايت در سه مرحله منجر به پيروزي رزمندگان اسلام و آزادسازي خرمشهر شد.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان كرمان با اشاره به اينكه لشكر 41 ثارالله در اجراي عمليات بيت‌المقدس نقش بسيار مهم و كليدي داشت و جزو اولين‌ها در اين عمليات بود ادامه داد: دشمن با تصرف شهرها و روستاهاي كشور دست برتري بر كشور يافت اما مردم ما با مقاومت و ايستادگي دشمن را شكست داده و از خاك ميهن اسلامي بيرون كردند. و در عكس معروف مسجد خرمشهر بعد از آزادسازي پرچم نصب شده بالاي اين مسجد توسط رزمندگان استان كرمان انجام شده است.
مهدوي‌فرد با بيان اينكه كنگره ملي تجليل از ايثارگران ويژه جانبازان فتح خرمشهر در گلزار شهداي كرمان برگزار مي‌شود، گفت: مارش حماسي فتح خرمشهر در روز سوم خردادماه از بلندگوي ادارات استان پخش مي‌شود كه يادآور رشادت‌هاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.
وي با بيان اينكه دو موزه با موضوع نظامي و انتظامي در استان كرمان وجود دارد كه در روز سوم خرداد و در طول هفته مقاومت بازديد رايگان در دو نوبت صبح و عصر دارند، افزود: سامانه دفاع براي تمام مجموعه‌هاي دولتي و غيردولتي استان تعريف شده كه برنامه‌هاي اجرايي در مناسبت‌ها در اين سامانه بارگذاري مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار