کد خبر: 1048693
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

دكتر رضا سراج در كانال تلگرامي خود از پيروزي مقاومت فلسطين نوشت. چكيده‌اي از اين يادداشت را مي‌خوانيد: هرچند كشورهاي مرتجع عرب مدت‌هاي مديدي بود كه به برقراري رابطه با رژيم‌ صهيونيستي روي آورده بودند، اما از بيم اعتراض ملت‌هاي عرب و مسلمان، از آشكارسازي اين روابط اجتناب مي‌كردند. اينك سران محور ارتجاع تصور مي‌كردند به دليل گذر زمان حساسيت جهانيان و به‌ويژه امت اسلامي به موضوع فلسطين كاهش يافته و از اين‌رو به پيشنهاد ترامپ براي ورود پروژه عادي‌سازي (تطبيع) روابط با رژيم ‌صهيونيستي به فاز آشكار تن دادند و آبروي خود را نزد ملت‌هاي خود و جهان اسلام ريختند. صهيونيست‌ها تصور مي‌كردند پيوستن اعراب خائن به تطبيع موجب سرخوردگي و نااميدي گسترده در ميان فلسطينيان شده و روحيه مقاومت را براي هميشه در آنها از ميان خواهد برد. اما خيزش فلسطيني‌ها چه در داخل و چه در خارج فلسطين و نيز اعلام همبستگي ملت‌هاي ديگر اسلامي و غيراسلامي با فلسطين، كل توهمات صهيونيست‌ها را بر باد داد. علاوه بر اين برخي كشورهاي اسلامي كه در صف تطبيع قرار داشته و به دليل ترديدهايي هنوز آن را آشكار نكرده بودند، عملاً فعلاً منصرف شدند.
دشمن صهيونيستي در طول بيش از 70 سال اشغال فلسطين، از روش استعماري «تفرقه‌ بينداز؛ حكومت‌ كن» براي جدايي افكندن ميان گروه‌هاي مختلف و مردم فلسطين به جهت تحكيم سلطه غاصبانه بر اين سرزمين مقدس بهره جسته است. نبرد پاسداري از قدس در واقع باطل‌السحر اين توطئه بود و همه فلسطينيان، اعم از ساكنان بيت‌المقدس و كرانه باختري، اهالي غزه، فلسطينيان تحت سلطه اسرائيل در سرزمين‌هاي اشغالي ۱۹۴۸ و نيز آوارگان فلسطيني در كشورهاي همسايه و اقصي‌نقاط عالم، يكصدا و يكدل مقابل اشغالگران ايستادند.
قدس و مسجدالاقصي نقطه كانوني آرمان فلسطين بوده و جايگاهي ويژه نزد امت اسلامي دارد. نبرد اخير ملت و مقاومت فلسطين براي «پاسداري از قدس» نشان داد قدس شريف و مسجدالاقصي خط قرمزي است كه رژيم ‌صهيونيستي نبايد به آن نزديك شود. يكي از دستاوردهاي اين نبرد افزايش چندبرابري هزينه صهيونيست‌ها براي مداخله در قدس است.
به‌طور خلاصه بايد گفت صحنه اين روزهاي سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، نويدبخش زوال صهيونيست‌هاي اشغالگر و رهايي قدس شريف و آزادي فلسطين از بحر تا نهر است؛ امري كه ديگر صرفاً يك آرزوي آرماني نيست، بلكه بارقه‌هاي اميدبخش آن را در هر كوي و برزن سرزمين مقدس مي‌توان مشاهده كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار