کد خبر: 1048678
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
سخنگوی شورای نگهبان گفت: تبلیغات انتخابات بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها شروع می‌شود و طبق قانون قبل از آن به هیچ وجه نامزدها حق تبلیغات ندارند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در برنامه پیک بامدادی گفت: شورا در مهلت ۵ روز دوم بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به سر می‌برد لذا دقت زیادی برای بررسی مستندات پرونده‌ها لازم است، به همین علت ما ناچار شدیم از مهلت ۵ روز دوم هم استفاده کنیم و امیدواریم که انشاءالله تا پایان وقت قانونی بتوانیم اسامی کسانی را که صلاحیت شان احراز شده است به وزارت کشور ارسال کنیم.

وی در واکنش به آغاز تبلیغات برخی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی اظهار داشت: ما این نکته را به مسئولان اجرایی تذکر داده‌ایم که تبلیغات انتخابات بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها شروع می‌شود و طبق قانون قبل از آن به هیچ وجه نامزدها حق تبلیغات ندارند.

کدخدایی افزود: متاسفانه ما با دو مشکل مواجه هستیم، برخی از کسانی که ثبت نام کرده‌اند در مناطق مختلف اقدام به سخنرانی می‌کنند که طبق قانون خلاف است. مسئله مهمتر اینکه در فضای مجازی هم با عناوین مختلف این افراد حضور دارند و این حضور هم ما مغایر قوانین است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با این اقدامات غیر قانونی برخوردی صورت خواهد گرفت؟ ادامه داد: مسئولیت بر عهده حوزه اجراست این مسئولان هستند که باید به ما گزارش رسمی اعلام کنند تا ما بتوانیم بررسی کنیم تا در صورت لزوم تذکر داده یا در بررسی‌ها، این وضعیت در نظر گرفته شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار