کد خبر: 1048605
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت:قانون بهره وری مربوط به پرستاران در بیمارستان‌های وزارت بهداشت نصف و نیمه اجرا شده؛ به طوری که در برخی مراکز درمانی نیرو‌های مسلح و خصوصی اجرا نمی‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در خصوص «گلایه پرستاران بخش‌های درمانی نظامی مبنی بر تبعیض در دریافت حقوق و مزایا نسبت به پرستاران بخش دولتی»، گفت: این موضوع درست بوده و همین بحث بهره وری مطرح است. قانون می‌گوید بهره وری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت نصف و نیمه اجرا شده و به جزء آن بخش اضافه کار، شاید در ایام تعطیل ضریب ۱.۵ می‌خورد.

وی ادامه داد: در بعضی جا‌ها مثلا در تامین اجتماعی مدتی اجرا نمی‌شد که الان اجرا شده؛ در بخش خصوصی در خیلی جا‌ها اجرا نمی‌شد، در بخش نیرو‌های مسلح ممکن است یک مرکز درمانی اجرا کند یکی اجرا نکند؛ در صورتی که قانون تفکیک نکرده که این امتیاز فقط برای پرستاران بخش دولتی است، بلکه یک قانون عام است.

رئیس سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: اکنون در آیین نامه اجرایی که قانون اشاره کرده نوشته قانون بهره وری توسط وزارت بهداشت، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان نظام پرستاری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نوشته شود؛ معنی آن این است که همه این‌ها باید در سیستم‌های خودشان اجرا کنند.

میرزابیگی یادآور شد:، اما چه کنیم که متاسفانه وقتی آیین نامه‌ها در بیمارستان‌ها برای اجرا مطرح می‌شود، گزیشی عمل می‌کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار