کد خبر: 1048596
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
مدیرعامل شرکت گاز استان البرزخبرداد
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: شرکت گاز استان البرز در سالی که گذشت، نشت یابی از خطوط گاز و تاسیسات را یکی از اولویت های کاری خود دانسته و نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه ای ورزید.

حسین تقی نژاد با اعلام این خبر، افزود: در راستای نگهداشت شبکه و ارتقای ضریب ایمنی، بیش از 10000 کیلومتر شبکه گاز طبیعی و تجهیزات و تاسیسات در سال ۱۳۹۹ مورد نشت یابی قرار گرفته است.

وی ادامه داد : نشت یابی از شبکه های گازرسانی، تجهیزات، تاسیسات و انشعابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این امر موجب جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، اثرات مخرب زیست محیطی و از همه مهم تر جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در این زمینه می شود.

تقی نژاد گفت: شرکت گاز استان البرز در سالی که گذشت، نشت یابی از خطوط گاز و تاسیسات را یکی از اولویت های کاری خود دانسته و نسبت به اجرای آن  اهتمام ویژه ای ورزید .

تقی نژاد با اشاره به توانمندی کارکنان شاغل در واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان البرز افزود: واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان البرز با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه‌های نشت یاب و تیم های مجرب نشت یابی، کنترل و پایش را به صورت منظم و دوره ای انجام می دهند که علاوه بر انجام  بیش از 10000 کیلومتر نشت یابی از خطوط تغذیه و توزیع؛ نشت یابی از 400 هزار انشعاب،  اتصالات مشترکین، تأسیات مشترکین صنعتی، کشف 1600 محل نشت زیر زمینی، و همچنین کشف قریب به 7000 نشت درجه یک فوقانی در سال کاری ۱۳۹۹ می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در ادامه، تصریح کرد: پس از شناسایی موارد نشتی توسط تیم های فنی کنترل نشت گاز، موارد نشتی و مخاطره آمیز از طریق سامانه مدیریت نشت یابی در اسرع وقت به واحد بهره برداری و تعمیرات اعلام تا نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام کنند.

تقی نژاد در پایان، ضمن تاکید بر اهمیت موضوع، یادآور شد: عملیات نشت یابی می بایست با دقت و برنامه ریزی مدون و توجه ویژه صورت پذیرد و این یعنی نگاه جدی به موضوع نگهداشت شبکه، حفظ جان و مال مجاورین شبکه و تاسیسات و خدمات رسانی مطلوب و اجرای دقیق نشت یابی جزء اولویت های ضروری است.    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار