کد خبر: 1048578
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
پورآیین گفت: نرخ کنونی باروری در ایران پایین‌تر از حد جانشینی است و در آینده معضلات بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی متعددی در پی خواهد داشت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: نرخ کنونی باروری در ایران پایین‌تر از حد جانشینی بوده و این بدان معنی است که برای ثابت ماندن تعداد و ترکیب سنی و جنسیتی جمعیت، هر خانواده بایستی حداقل دو فرزند داشته باشد که میانگین آن در خانواده‌های ایرانی ۱.۷۴ است و که اگر این شاخص جمعیتی افزایش نیابد در آینده معضلات بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی متعددی در پی خواهد داشت.

او افزود: بر اساس گزارش‌ها دلیل بیشتر مردم در کاهش فرزند آوری به میزان جانشینی، مشکلات اقتصادی ذکر شده در صورتی که پژوهش‌ها نشان می‌دهد حتی خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی دارند هم از فرزند آوری حتی در حد جانشینی جمعیت نیز امتناع می‌ورزند.

پورآیین بیان داشت: این در حالی است که مقام معظم رهبری از این موضوع ابراز نگرانی کرده اند و فرموده اند که بزرگترین مشکل این است که بر جسته‌ترین زوج‌های ما که نخبگان هستند، کمترین فرزند را دارند و این یک ضرر بزرگ است، چون کشور را از انسان‌های برتر محروم می‌کنیم.

رئیس مرکز بهداشت دزفول از همه نهاد‌ها و ارگان‌ها خواستند شرایط لازم برای جوانی جمعیت، افزایش فرزند آوری و جلوگیری از سالمند شدن جمعیت و پیشگیری از عواقب آن فراهم نمایند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار