کد خبر: 1047432
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
حسن روحانی گفت: وقتی مذاکرات روزانه را می‌خوانم می‌بینم هر روز بخشی از دیوار تحریم‌ها می‌ریزد؛ ما می‌خواهیم با بلدوزر دیوار را برداریم، اما بعضی‌ها می‌گویند با فرغون برداریم!

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) در جلسه هیأت دولت با اشاره در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: مگر یک انتخابات چقدر ارزش دارد و مگر بالا و پایین شدن قدرت چقدر ارزش دارد و یک مقام، حقوق، جایگاه، میز و صندلی چقدر ارزش دارد که به خاطر آن دروغ بگوییم و تهمت بزنیم و حیثیت افراد برده شود؟ این در حالی است که همه ما می‌دانیم از دید اخلاق اسلامی غیبت در برخی روایات از ۷۰ زنا گناهی بالاتر دارد و دروغ گناهی بزرگ محسوب می‌شود و حتی پیغمبر گرامی اسلامی می‌فرمایند آزمایش ما با نماز، حج و روزه نیست، بلکه به صداقت گفتار و راستگویی در زبان است و اگر در کلام‌مان صداقت و امانتداری داشته باشیم مسلمان واقعی محسوب می‌شویم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: حادثه افغانستان بسیار دلخراش بود. افراط‌گرایی با عقل چه می‌کند؟ کشتار دختربچه‌هایی که مدرسه می‌روند بابت چه بود؟ البته جنایت اصلی را آن‌هایی که در افغانستان مداخله کردند، انجام دادند.

خدا لعنت کند آن‌هایی را که تندروی را در جهان اسلام راه انداختند

روحانی گفت: خدا لعنت کند آن‌هایی را که تندروی را در جهان اسلام راه انداختند؛ انصافا جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین دارد تنها می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست هیئت دولت گفت: نتوانستم متوجه بشوم که بعضی‌ها در این ۸ سال چه می‌گویند! تحریم یعنی ظلم مستقیم به فقیرترین افراد جامعه، حق مردم را خوردن. تحریم معنی‌اش این است که برای وارد کردن کالای مورد نیاز ۲۰درصد اضافه‌تر می‌دهیم؛ بعضی‌ها کک‌شان هم نمی‌گزد!

روحانی تصریح کرد: در جنگیم و گلوله‌باران است؛ گوش‌هایتان را گرفته‌اید؟ هر کس یک لحظه برداشتن تحریم‌ها را به تاخیر بیندازد، گناه نابخشودنی انجام داده است.

ما می‌خواهیم با بلدوزر دیوار را برداریم، اما بعضی‌ها می‌گویند با فرغون برداریم

وی خاطرنشان کرد: امروز صبر و مقاومت سه سال و نیم را در وین می‌بینیم. وقتی مذاکرات روزانه را می‌خوانم می‌بینم هر روز بخشی از دیوار تحریم‌ها می‌ریزد؛ ما می‌خواهیم با بلدوزر دیوار را برداریم، اما بعضی‌ها می‌گویند با فرغون برداریم!

رئیس جمهور گفت: آخرین دقایق هم ما وظیفه داریم که به مردم خدمت کنیم یازده مرداد برای ما مثل روز‌های اولیه شهریور سال ۹۲ است و فرقی ندارد.

روحانی افزود: از وزیران و مدیران خواهش می‌کنم شما را با فحاشی و تهمت خسته نکنند یک روزی همه این‌ها معلوم می‌شود و من هیچ تردیدی ندارم و در تاریخ آینده روشن خواهد شد که آدم‌هایی که جهاد کردند تلاششان نادیده گرفته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما می‌توانستیم واکسن را زودتر وارد کنیم و گسترده‌تر باشد افزود: به ما گفتند حاضریم مرحله سوم را به شما بدهیم؛ برخی راه افتادند و گفتند که مسئولین می‌خواهند ما را موش آزمایشگاهی کنند؛ خب نیاوردیم؛ چون هنوز اطمینان نداشتیم.

واکسن اینجور نیست که در دنیا فراوان باشد

رئیس جمهور تصریح کرد: واکسن اینجور نیست که در دنیا فراوان باشد؛ گرفتنش آسان نیست، ولی در حال تلاشیم برای خرید.

وی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت قول می‌دهد که در دولت دوازدهم تمام افراد پرخطر که شامل ۱۲-۱۳ میلیون نفر را واکسینه کنیم.

هرجا می‌رفتیم ۵۲ میلیون دلار در آمریکا گیر می‌کرد و می‌خورندش

روحانی افزود: رفتیم واکسن بخریم و جزو اولین‌ها هم در کوواکس بودیم؛ رفتیم پولش را منتقل کنیم و نشد! هرجا می‌رفتیم ۵۲ میلیون دلار در آمریکا گیر می‌کرد و می‌خورندش! چون طول کشید رفتیم ته صف! کوواکسی که قرار بود در اسفند واکسن‌هایش به دست ما برسد تاخیر افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست هیئت دولت با اشاره به ماه پربرکت رمضان و ماه نزول قرآن اظهار داشت: این ماه، ماه قیام و صیام است و همه نفس‌ها در این ماه از دید الهی تسبیح و عبادت است و حتی خواب هم عبادت محسوب می‌شود.

وی افزود: صالحان و بندگان خالص خداوند در ماه رمضان از این فضای معنوی و در‌های باز حداکثر استفاده را کردند. این درحالی است که گاهی اوقات اگر بخواهیم از یک در عبور کنیم، باید در زده و از کسی بپرسیم و کارت نشان دهیم، ولی در ماه رمضان در‌های رحمت خداوند باز است و نه کارتی نشان می‌دهیم و نه معطلی داریم؛ سراسر ماه رمضان لطف خداوند است و از سفره‌ای که پروردگار پهن کرده است و ما را دعوت به میهمانی خودش کرده است و فریاد زده که من میزبان هستم و میهمان را می‌خواهم، لذا هرکس وارد خانه خداوند شده است، بایستی بداند که این خانه خوان نعمات بیکران الهی است و هیچ کس از این خانه بازنگشته است مگر آنکه توانسته به تمام آمال و آرزوهایش دست یابد.

رئیس جمهور اظهار داشت: روزه یک پرده و سپر در برابر آتش محسوب می‌شود و هر فردی که روزه‌دار است آتش به بدن او اصابت نمی‌کند و مانند آن روایتی است که فردی به جبهه جنگ می‌رود و گردوغبار روی پوتین و لباس و سروصورتش می‌نشیند، اما آن فرد دیگر هیچ وقت گردوخاک جبهه با دود آتش جهنم قابل جمع نیست و هر کسی که در میدان جنگ حضور پیدا کند خداوند او را از عذاب نجات می‌دهد و چنین وضعیتی را ما در ماه رمضان داریم و هر کسی که در این ماه روزه گرفته نجات پیدا کرده و این ماه، ماه رحمت و غفران الهی برای همگان است.

روحانی تصریح کرد: اگر فردی خدای ناکرده حداکثر استفاده را از ماه رمضان نداشته است، از عطر این ماه هم استفاده خواهد کرد و اگر حتی از بازار ماه رمضان و از کنار عابدان و صالحان و آن‌هایی که استغفارکنندگان به درگاه الهی بوده‌اند هم عبور کرده باشیم، قطعا از رحمت آن‌ها ما هم برخوردار خواهیم شد.

وی افزود: ما از خداوند می‌خواهیم که رحمت بیشتری نصیب‌مان شود، اما اگر ما نتوانستیم از این خوان نعمت استفاده کنیم، از ما بگذر و راضی شو؛ چراکه ما با دل خالصانه به پیشگاه تو آمدیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: احتمال دارد فردا روز عید سعید فطر باشد که این عید، عید بسیار بزرگ اسلامی است ضمن این که در عید خداوند هم اول باید به فکر فقرا و اقشار ضعیف جامعه باشیم و حتی برخی‌ها احتیاط کرده‌اند و گفته‌اند کسی که نماز بنای شرکت در نماز عید فطر دارد، بایستی زکات فطریه‌اش را پرداخت کند و حتی در برخی فتاوا آمده که باید در شب عید فطر این کار را کرده و آن پول را از مال خود جدا کنیم و صبح عید فطر آن را به مستمندان و نیازمندان بدهیم و یاد خداوند و عبادت او را کنیم.

روحانی افزود: در روز عید فطر ذکر و یاد نام خداوند و دعا و نماز و یا کمک به مستمندان و فقراست و ان‌شاءالله این عید فطر بر همه مسلمانان و ایرانیان و افرادی که این ماه را به خوبی پاس داشتند مبارک باشد و ما بتوانیم از فیض این ماه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: این که ما از ماه رمضان استفاده کرده یا نکردیم امتحانی بسیار آسان دارد و اگر از فردای بعد از ماه رمضان نگاه و زبان و قلم و قدم و اقدام و علاج ما با قبل فرق نکرده باشد مشخص است که ما از این ماه استفاده نکرده‌ایم و فقط گرسنگی و تشنگی به تعبیر برخی روایت‌ها داشته‌ایم.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر بعد از ماه رمضان مشاهده کردیم که یک قفل خاصی روی زبانمان ایجاد شده است و بنای حرف زدن داریم باید حساب شده حرف بزنیم و دقیق اظهارنظر کنیم؛ وقتی احساس می‌کنیم حرفمان دروغ، تهمت و بدگمانی است باید آن را کنار گذاشت و اگر در دست، زبان، کار و تلاشمان مراعات رضای حق و حق‌الناس و حقوق مردم و خداوند را نداشتیم مشخص است که از ماه رمضان بهره نبرده‌ایم، هر چند که رحمت واسعه خداوند آنقدر بزرگ است که شاید خداوند در حق‌الله از ما بگذرد، اما حق‌الناس بسیار سخت است.

روحانی افزود: در حق الناس گویی خداوند هم اراده‌اش آن است که دخالتی نکند که این موضوع طبق روایت‌هاست و فردی که صاحب حق است باید بگذرد.

منبع: فارس
برچسب ها: تحریم ، انتخابات ، واکسن
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
تودیگه کی هستی !!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
خواهش میکنم تو یکی از صداقت حرف نزن
میر رحیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
آقای روحانی با خودش حرف می زند؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
این حرفها در دقایق آخر برای در آوردن حرس مردم است. تا آخرین لحظه میخواهد با اعصاب و روان مردم بازی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
1
1
دیوار جسن و جواد کی میریزه که حلال تمام مشکلاته
ملایری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
1
1
ما منتظر ریزش و محاکمه هر چه سریعتر جریان نفوذی سفارش دهنده تحریم‌ها به کدخدا هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
0
مهم اینه کی. قیمت دلار و طلا و به تبع آن کی قیمت کالاها فرو بریزه و سقوط کنه تا مردم نفس راحتی بکشند و آروم شوند ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار