کد خبر: 1046944
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
ریئس هیات ورزش کبدی استان اصفهان :
حمید شهبازی گفت:گلایه دارم از اینکه در بخش کبدی افرادی هستند که مدیریت میدانی فوق العاده وبا سواد بالا وایده‌ها ی بسیارخوبی دارند وحتا می توانند تا مربی تیم پیشرفت کند اما این پتانسیل بسیار ارزشمند موانعی برسر راه خود دارد که باید برطرف شود، پس باید این رشته ورزشی را حمایت کنیم تا اصفهان نیز همچون سایر استانها در صدر قرار گیرد.

به گزارش خبر نگار جوان آنلاین دراصفهان ریئس هیات ورزش کبدی استان اصفهان  در نشست خبری که در مجتمع مطبوعات  برگزارشد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زیرساخت‌های ورزش کبدی در استان اصفهان باید اصلاح شود و به تازگی به همت شورای شهر و خیران شهرستان دولت‌آباد، مقدمات ساخت خانه‌ کبدی در این شهر فراهم شده است. امیدوارم که بتوانیم خانه کبدی به غیر ازشهرستان دولت‌آباد راه‌اندازی شود و با مشارکت اداره ورزش و جوانان، شهرداری و خیران شهرستان اصفهان، خانه کبدی این شهر را هم تاسیس کنیم.

وی افزود:قوانین کبدی به مرور زمان دچار تغییرات مختلفی شده است و از بازی‌های آسیایی ۱۹۸۲ به صورت نمایشی و در ادامه یکی از مسابقات رسمی این رقابت‌ها شد. ورزش کبدی در ایران با نام‌های زو در خراسان، گلستان و مازندران، شیرین دودو در گیلان و کبدی در سیستان و بلوچستان نامیده می‌شود. ورزشی کم خرج که یک بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک است  و ترکیبی از کشتی و راگبی است. این ورزش نیاز به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرئت دارد.

رئیس هیات کبدی استان اصفهان بیان داشت: بیایم ادامه راه شویم نه جاده ایی  سنگ لاخ که سد راه شویم ، نه مدد و کمک رسان و جایی درمان و درد را عوض کنیم مثل همین آلان که حب ریاست و جدا نشدن از میز و صندلی  تلخی نرسیدن دیگرانی شده است که  برای آرزوهای قشنگشان راهی پیدا نکرده اندبه  امید روزی که مشکلات کنار روند و  دوباره مدال قهرمانی بر سینه اصفهان بچسبد .

شهبازی اذعان داشت:نگاهی به ورزش کَبَدی که  یک بازی و ورزش است و بیشتر  در هند و پاکستان و ایران رایج بوده است . این ورزش در سال  ۱۳۸۱ برای اولین‌بار مسابقات قهرمانی برای مردان در سطح آسیا برپا شد.

 وی تصریح کرد:کبدی ورزشی جذاب می باشد که در بین رشته های المپیک طرفداران خاصی را نسبت به خود جمع کرده است ولی در کشور ما ایران هنوز هم نیاز به درست کردن زیر ساختها یی دارد که در بیشتر اوقات خود مردم داوطلب ادامه این راه می شوند واین جایی  تاسف دارد .

ریئس هیات ورزش کبدی استان اصفهان  که دردهای رئیسی دلسوز خواهد بود برای استانی اصفهانی  که همیشه افتخار آفرین بوده ورزش کبدی در سالهای گذشته  بعنوان یک ورزش محبوب  داشت ولی امروزه همین ورزش دیگر افتخار آفرینی ندارد با تمام تلاشهایی که شده.

شهبازی گفت :در این شرایط بیماری کرونا قهرمانانی  چون مرضیه عشقی که در سطح بین المللی و کاپیتانی تیم ملی که شهر اصفهان را پر آوازه تر از قبل کردند وآقای محمد حسن ربیعی دبیر هیئت ورزش کبدی که فعالیت های ارزشمندی دارند  بایستی بیشتر به این مدال آفرینان توجه شود.

وی تصریح کرد: عزم و اراده همیشه بر این منوال بوده است که در سطح استعداد یابی گذاشته شود چنانکه در جای جای این استان قهرمان خیز قابل لمس می باشد و  بیماری  کرونا باعث شده اجازه فعالیت و کار در بسیاری از مسابقات بین اللملی کشوری لغو گردد .

ریئس ورزش کبدی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان  اصفهان در رشته های مختلف برای ورزشکاران حتی ورزشکاران سطح کشوری سالنی ندارد و این برای استانی چون اصفهان درخشان ؛ نقطه ضعف بوده است در حالیکه استانها قم و سمنان هر کدام 3-4 خانه کبدی دارند که اصفهان هم قرار بود خانه کبدی دار شود که متاسفانه هنوز این مهم  عملیاتی نشد ه است.

وی ضمن بیان اهداف ورزش کبدی اشاره کرد : اهداف این هیئت متاثر از فدراسیون ورزش می باشد که باید بومی سازی شودو ستاره ها و چهرهای سر شناس مشخص گردند  ولی متاسفانه  فعال نبودن هیئت ورزشی استان مزید بر علت شده است .

وی در پاسخ سئوالی گفت: هدف این است که بتوانیم شرایط را که به ورزش آسیب میزند را اصلاح کنیم و جریان تفکری نا سالم  را از بین ببریم تا فضای آرامی بر ورزش کبدی حاکم شود.

 رئیس هیئت کبدی استان اصفهان گفت: زیرساخت‌های ورزش کبدی در استان صفر است و هیچ امکاناتی برای این رشته نداریم ومن هیچ حقوق ومزایایی از فدراسیون تاکنون دریافت نکرده ام.

شهبازی درباره فعالیت‌های هیئت کبدی استان اصفهان در چند ماه گذشته اظهار داشت: پس از مواجه شدن با ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته، شرایط برای رشته‌های مختلف ورزشی به خصوص کبدی سخت شد.

وی ابراز داشت: کبدی ورزشی است که میزان لمس و برخورد بین ورزشکاران در آن بالا بوده و حتما باید بین ورزشکاران تماس برقرار شود و به همین خاطر تحت تاثیر شرایط فعلی کرونا قرار گرفته و جزو اولین رشته‌هایی بود که فعالیت آن ممنوع شد.

وی ادامه داد: هفته گذشته میزبان رئیس فدراسیون کبدی و مدیرکل ورزش و جوانان استان بودیم و مجمع هیئت را برگزار کردیم و در این جلسه درباره ادامه فعالیت رشته کبدی بحث و تبادل نظر زیادی انجام شد. با وجود کاهش محدودیت‌ها، هنوز به برخی از رشته‌های ورزشی اجازه فعالیت داده نشده و کبدی یکی از این رشته‌ها است. هنوز نتوانسته‌ایم مسابقات‌مان را برگزار کنیم اما در این مدت برخی از کارهای اساسی و زیربنایی را انجام دادیم.

رئیس هیئت کبدی استان خاطرنشان کرد: با حمایت باشگاه سپاهان و مدیرعامل این باشگاه، بانوان کبدی‌کار اصفهان تخت حمایت باشگاه سپاهان قرار گرفتند و در مسابقات لیگ برتر با نام سپاهان شرکت خواهند کرد. علاوه بر آن مسئولان سپاهان قول دادند در بخش آقایان نیز فعال شوند.

 

وی درباره فعالیت‌های هیئت کبدی برای توسعه این رشته در استان، گفت: دولت آباد ، کاشان ، شهرضا و ... که همه بچه های فعال و مبارز و خوبی داردودر چند روز گذشته با معاون ورزشی شهرداری اصفهان دیدار داشتیم و قرار شد رشته کبدی در سبد ورزش‌های این سازمان قرار گیرد. علاوه بر آن از هیئت‌های شهرستان‌ها درخواست کردیم تقویم ورزشی خود را ارائه دهند تا در شهرستان‌ها رشته کبدی را فعال کنیم. هیئت تلاش دارد تا دوره‌های تئوری دانش‌افزایی و تربیت مربی را به صورت مجازی برگزار کرده و در حوزه سخت‌افزاری خانه کبدی اصفهان را تاسیس کند.

شهبازی در پاسخ به اینکه میزان خسارات وارد شده از شیوع کرونا به باشگاه‌ها و مربیان کبدی چقدر است، گفت: متاسفانه بعد از شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده تمام باشگاه‌های ورزشی خسارت دیدند و کبدی هم از این قاعده مستثنی نبود، به ویژه فعالیت کبدی‌کاران دولت‌آباد و مربیانی که در شهر اصفهان، کلاس‌های آموزش کبدی داشتند، همگی تعطیل شده و خسارت دیده‌اند. هنوز از میزان ریالی خسارات وارده، برآورد دقیقی انجام نشده و این مساله در دست بررسی است و به محض مشخص شدن میزان خسارت، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چه تسهیلاتی برای جبران خسارات در نظر گرفته شده است، گفت: از طریق اداره ورزش و جوانان پیگیر تسهیلاتی که دولت پیش‌بینی کرده بود هستیم تا در اختیار باشگاه‌های متضرر قرار گیرد و امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارت‌ها را جبران کنیم.

رئیس هیئت کبدی شرایط این رشته در استان اصفهان را نامطلوب توصیف کرده و خاطرنشان کرد: کبدی اصفهان اوضاع خوبی ندارد. متاسفانه زمانی که هیئت را تحویل گرفتم، اصفهان در رنکینگ فدراسیون با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اصلا جایگاه مناسب و در خوری نداشت. همچنین متاسفانه هیئت کبدی درگیر حواشی زیادی شده بود و تلاش کردیم تا این حاشیه‌ها را از هیئت دور کرده و وفاق، انسجام و همدلی را بین اعضای حاضر در هیئت ایجاد و از تمام ظرفیت‌های موجود کبدی استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های هیئت، طرح استعدادیابی است که با کمک آموزش و پرورش انجام خواهیم داد و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های انجام شده در رده‌های سنی هر 2 حوزه بانوان و آقایان و طرح‌های استعدادیابی، منجر به توسعه کبدی در استان شود و امیدواریم با توسعه کبدی در تمام نقاط استان، بتوانیم در یک برنامه با زمان‌بندی مشخص، کبدی اصفهان را به جایگاه حقیقی خود برسانیم. برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را خواهیم کرد و امیدواریم حداقل جزو 3 استان و هیئت برتر در کبدی کشور باشیم.

وی در پاسخ به خبرنگار روزنامه جوان ازهیئت کبدی چه انتظاری از اداره ورزش و جوانان دارد، گفت: انتظار داریم سالن‌های مورد نیاز کبدی را در اختیار هیئت قرار دهند تا ورزشکاران ما بتوانند با فراغ بال بیشتری در این حوزه فعالیت کنند. با تمام این اوصاف من از همکاری‌های مدیرکل با هیئت کبدی تشکر می‌کنم.

رئیس هیئت کبدی استان در پایان خاطرنشان کرد: از تمام جامعه کبدی استان، پیشکسوتان و سایر فعالان در این رشته دعوت می‌کنم تا به هیئت برای توسعه کبدی کمک کنند. جامعه کبدی دلسوزانه در حال تلاش هستند و من به عنوان خدمت‌گزار در هیئت قرار است به این رشته کمک کنم و نیاز دارم تا همه پیشکسوتان، داوران و بزرگان کبدی به هیئت کمک کنند تا بتوانیم هم کبدی را توسعه داده و هم در بخش قهرمانی موفق شویم. درب هیئت به روی تمام کبدی‌کاران باز است و از مسئولان و جامعه کبدی درخواست می‌کنم تا همراهی‌های لازم را با هیئت داشته باشند. کبدی بعد از قهرمانی تیم ملی در مسابقات آسیایی جاکارتا طرفدار زیادی پیدا کرده و می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی برای ما افتخارآفرین باشد و امیدوارم به نوبه خود در این افتخارآفرینی ملی سهیم باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار