کد خبر: 1046614
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
رییس ستاد انتخابات کشور:
رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در امر برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور فراهم شده است؛ گفت: امید داریم با روند رو به جلوی موجود بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، همه انتخابات کشور را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در جریان بازدید از کارگاه آماده سازی تجهیزات الکترونیکی انتخابات کشور، با تشریح این موضوع که رویکرد وزارت کشور، متمرکز بر تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی در امر خطیر برگزاری انتخابات است؛ گفت: امروز زیرساخت‌های الکترونیک خوب و قابل توجهی در کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک برقرار شده است.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به توافق صورت گرفته با هیئت نظارت مرکزی مجلس در خصوص برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در برخی کلانشهر‌ها و شهر‌های کشور، گفت: در انتخابات پیش روی شورا‌ها در کلانشهر‌ها به جز تهران، مراکز استان‌ها و تعدادی از شهر‌ها از صندوق الکترونیک استفاده می‌شود.

عرف با بیان اینکه امروز از نزدیک در جریان آخرین وضعیت به روز رسانی دستگاه‌های صندوق الکترونیک قرار گرفته ایم، تشریح کرد: خوشبختانه روند کار مثبت و رو به جلو است.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: بیش از ۳۳ هزار صندوق الکترونیک در کشور استفاده می‌شود که تا الان بیش از ۲۵ هزار صندوق به روزرسانی شده و امید داریم تا هفته آتی تمام دستگاه‌ها تجهیز و آماده روز انتخابات شوند.

رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ارسال دستگاه‌های صندوق الکترونیک به استان‌ها طی هفته‌های آتی خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها از سوی استانداری‌ها در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

عرف همچنین گفت: امید داریم با این اقدام هم به بند ۱۲ سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری عمل کرده باشیم و هم گامی به سوی الکترونیکی کردن کامل انتخابات در کشور برداشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات کشور ابراز امیدواری کرد: به امید خدا با روند رو به جلوی موجود، در آینده‌ای نزدیک در همه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

عرف در خصوص مراحل برگزاری انتخابات الکترونیکی و اینکه شامل مرحله صندوق رای گیری شامل این فرآیند می‌شود؛ گفت: در گذشته، بدون صندوق الکترونیک هم ۲۴ مرحله از ۲۵ مرحله کلی انتخابات را الکترونیکی برگزار کردیم و این موضوع در انتخابات اسفند ماه سال ۹۸ هم انجام شد.

وی در این خصوص گفت: در مرحله قبلی، انتخابات الکترونیک از احراز هویت تا مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج صورت گرفت و تنها مرحله باقی مانده، صندوق الکترونیک بود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه با آمدن صندوق الکترونیک، دیگر همه مراحل، کاملا الکترونیکی است؛ گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، هیات نظارت مرکزی با قرار گرفتن صندوق الکترونیک در برگزاری انتخابات شورا‌ها موافقت کرد.

وی اضافه کرد: در دوره قبل در ۱۳۹ شهر انتخابات الکترونیک صورت گرفته بود و در این دوره قرار بر این است که برگزاری انتخابات شورا‌ها در کلان شهر‌ها به جز تهران و تعدادی از مراکز استان‌ها و شهر‌های دیگر با صندوق الکترونیک انجام گیرد که این امر باعث افزایش سرعت عمل در شمارش آرا و اعلام نتایج می‌شود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
دیگر مشکلی برای رای سازی تقلبی وجود نخواهد داشت . هر جند با صندوق هم رای سازی بوده و هست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار