کد خبر: 1046114
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
روحانی:
رییس‌جمهور گفت: ۶۱ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که خطرناک است و وقتی ۳۹ درصد مردم رعایت نمی‌کنند، معنایش این است که می‌خواهیم بیشتر در این موج باقی بمانیم و دیرتر از آن خارج شویم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: «حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی» پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا، گفت: امشب نخستین شب قدر، شب مناجات و دعای مردم است. مردم در طول سال در انتظار این سه شب هستند و احساس می‌کنند این شبها تقرب بیشتری به سوی خداوند دارد. درهای آسمان در این شب گشوده است و اگر از آسمان، نعمت یا رحمت وارد می‌شود، فقط سلامتی، رحمت و فرشتگان الهی به سمت زمین می‌آیند.

رییس‌جمهوری ادامه داد: ان‌شاالله همیشه مردم ما موفق باشند و از خداوند طلب مغفرت، رحمت و شفای همه بیماران به ویژه کسانی که به دلیل کرونا در بیمارستان و تقویت کادر درمان را کنند. ان‌شاالله خداوند پایان این ویروس را تسریع کند. این شب‌ها گرانقدر است اما باید حتما پروتکل‌های بهداشتی را با حداکثر رعایت انجام دهند. حضور در یک جلسه مستحب است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی واجب است و همه باید آنها را رعایت کنند.

روحانی با بیان اینکه امکانات دیجیتالی کشور باید این مراسم را به سمع و نظر مردم برساند، تصریح کرد: صداوسیما باید کاری کند که این مجالس را به خانه مردم بکشاند و مردم از عطر معنویت این شب پر فیض استفاده کنند و حال و مناجات برای آنها فراهم شود.

روحانی با بیان اینکه برگزاری مراسم شب‌های احیا برای مناطق زرد و نارنجی صرفا در اماکن باز فراهم است، خاطرنشان کرد: مردم در موقع خروج و ورود باید رعایت کنند. در آمار و ارقام، مراعات مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶۱ درصد است که خطرناک است. وقتی ۳۹ درصد مردم رعایت نمی‌کنند، معنایش این است که می‌خواهیم بیشتر در این موج باقی بمانیم و دیرتر از آن خارج شویم. ناظرین باید نظارت‌های خود را تشدید کنند تا در پایان هفته شاهد باشیم بسیاری از مناطق قرمز به نارنجی تبدیل شده باشند.

وی یکی از نگرانی‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را جهش‌های ویروس کرونا برشمرد و ابراز کرد: این ویروس به صورت ثابت باقی نمی‌ماند و به مبارزه خودش برای زنده ماندن و آزار دادنش ادامه می‌دهد. وقتی داروی جدیدی داده می‌شود، جهش می‌یابد. وقتی در شرایطی است که ایمنی بدن بیمار نسبت به آن عکس‌العمل می‌دهد، خود را تجهیز می‌کند تا مقاومت کنند. ویروس شکل جدیدی به خود می‌گیرد و هر روز به شکل و یک قیافه و ویژگی‌های وارد عمل می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
یکی از ان ۳۹ درصد خودت هستی که یک‌تنه باستان ملی کروواسی در ایام نوروز مخالفت کردی و کشور را به این وضع انداختی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار