کد خبر: 1045846
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۴
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی از رشد ۳۱ درصدی صدقات درسال گذشته خبرداد و گفت: زکات برای اولین بار در تاریخ شورای عالی زکات کشور از مرز ۱۳۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی درباره اینکه «میزان صدقات پرداختی از سوی مردم در سال گذشته به چه میزان بوده است؟»، اظهار داشت:ملت بزرگ ایران در سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط سخت کرونائی و مشکلات عدیده اقتصادی نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳۱ درصد بیشتر صدقه پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام مصمم است با توجه به شرایط امروز جامعه با استفاده از روش‌های نوین و گسترش آن نظیر صدقه پیامکی روزانه و کد دستوری #۸۸۷۷* (USSD)، روش پرداخت صدقه را آسان و در نتیجه میزان سرانه پرداخت صدقه ملت بزرگ ایران را افزایش دهد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در باره اینکه «میزان زکات پرداختی چگونه بوده است؟»، افزود: همانطور که می‌دانید سال گذشته برای اولین بار زکات کشور با جهشی ۱۰۴ درصدی نسبت به سال قبل از مرز ۱۳۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

عسگریان ابراز داشت: برنامه ریزی اولیه برای رسیدن به این هدف با رشد ۳۰ درصدی ۷ الی ۸ سال کاری در نظر گرفته شده بود؛ در حالی که این مهم با شکل گرفتن زیرساخت‌ها و با کمک تمامی عوامل دست اندرکار این فریضه الهی، ظرف مدت کمتر از سه سال محقق شد. این عملکرد موید آن است که در صورت تکمیل زیرساخت‌ها و تجمیع تمام ظرفیت‌ها ما می‌توانیم در انتهای سال ۱۴۰۱ از مرز ۶۰۰۰ میلیارد تومان عبور کنیم.

وی متذکر شد: زکات برای اولین بار در تاریخ شورای عالی زکات کشور از مرز هزار و سیصد میلیارد تومان عبور کرد. رشد زکات در سه سال گذشته هر ساله تقریبا ۱.۵ تا ۲ برابر بوده است. این تغییر از سال ۱۳۹۷ تاکنون تقریبا رشد ۵ تا ۶ برابری را نشان می‌دهد و این در نوع خود جهش محسوب می‌شود که جای شکر خداوند بزرگ و تشکر ویژه از تمامی دست اندرکاران حوزه زکات من جمله نمایندگان، ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان داشت: این افتخار در تاریخ جمهوری اسلامی اگر چه با اهداف ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب فاصله دارد، اما در نوع خود پاسخ و لبیک به پیام ایشان است.

عسگریان تصریح کرد: بسیار پرافتخار و غرورآفرین است که به صورت رسمی به ملت بزرگ ایران اسلامی اعلام کنیم که به فضل الهی حکم زکات به عنوان یکی از فرامین بسیار مهم الهی در سال ۱۳۹۹ در سطح مناسبی اقامه شد و از جهش بسیار خوبی برخوردار شد و برای اولین بار از مرز ۱۳۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

وی یادآور شد: افزایش منابع و تعداد مودیان و زیرساخت‌های فراهم شده نشان دهنده آن است که به واقع ما قادر خواهیم بود تا در سال ۱۴۰۱ رشد جهش گونه و چند برابری داشته باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درباره «فعالیت مراکز نیکوکاری»، افزود: با همت کمیته امداد تعداد مراکز نیکوکاری در سطح کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ به بیش از ۶۵۰۰ مرکز رسید. این مراکز در نقاط مختلف شهر و روستا توسط عموم مردم و نیز صنوف مختلف جامعه نظیر مراکز دانشگاهی، حوزوی، مدارس و سایر مراکز تاسیس شده‌اند که به نیازمندان و فقراء خدمات عمومی و تخصصی از جمله ساخت مسکن، اهداء جهیزیه، سبد کالا، خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌کند.

عسگریان اضافه کرد:کمیته امداد امام (ره) مصمم است با استفاده از زیرساخت‌های فراهم شده در سال جاری تعداد مراکز نیکوکاری را تا ۱۰ هزار مرکز افزایش دهد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار