کد خبر: 1044746
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
عضو شورای شهر تهران با اشاره به سبقت آلودگی هوا بر کرونا گفت: ذرات معلق در یک سال ۵ میلیون بیشتر از کووید ۱۹ قربانی گرفت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: باز هم کرونا جان می‌گیرد و ضعف مدیریت کشور را به رخ می‌کشد. مغازه‌های گروه دوم، سوم و چارم که باید تعطیل باشند در حال حاضر به صورت جسته و گریخته تعطیلند.

وی افزود: از طرفی ادارات فعالند و خودرو‌ها در حال فعالیت و شهر معنی قرنطینه را به سخره گرفته و به نظرم باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هماهنگی بین رؤسای قوا باید انجام شود تا بتوان این بحران را مدیریت کرد، گفت: باید عزم جزم در انجام قرنطینه در تهران و برخی از دیگر شهر‌ها داشته باشیمو اعمال محدودیت‌ها در تهران ضروری است.

آلودگی هوا سالانه جان بیش از ۷ میلیون نفر را در دنیا می‌گیرد

همچنین زهرا صدراعظم نوری در صحن امروز در نطق پیش از دستور خود به مناسبت روز زمین پاک گفت: ایران جامع‌ترین قانون محیط زیستی را دارد و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران در سال جاری به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک، از همه شهروندان، فعالان محیط زیست و به طور خاص هنرمندان درخواست می‌کند همکاری کرده و مدیریت شهری را در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای حفظ زمین و بازیابی زمین ما یاری کنند. هر تکه زباله‌ای که از روی زمین برداشته می‌شود به پاکسازی جوامع ما کمک می‌کند و محیط ما را برای همه زیبا نگه می‌دارد. در نهایت پیام ما در این روز این است که هر روز را روز زمین بدانیم.

نوری ضمن درخواست از شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی برای حذف کاتالوگ‌های کاغذی گفت: درخواست می‌کنیم این مجموعه‌ها قبوض را به صورت آن‌لاین ارسال کنند. همه ما به شعار تهران شهری برای همه اعتقاد داریم، از شهروندان می‌خواهیم که از رها ساختن زباله‌ها در محیط و به ویژه ماسک و دستکش در دوران شیوع اپیدمی کووید ۱۹ جلوگیری کنند. در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

‌وی بیان داشت: این روز‌ها بسیاری از کار‌های ما از طریق فضای مجازی انجام می‌شود، استفاده درست و منطقی از اینترنت در کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تاثیر گذار است. در سال جاری میزان بارش باران و برف در سطح حداقل بوده و طبق پیش بینی‌های کارشناسان امسال بیشترین خشکسالی را در کشور خواهیم داشت؛ بنابراین در مصرف آب باید بازنگری کنیم.

‌محیط زیست حد و مرز نمی‌شناسد و هر تغییری که در احوالات کره زمین رخ می‌دهد، تبعات آن اگر بین‌المللی نباشد از منطقه‌ای و ملی نیز کمتر نخواهد بود. امروز پس از گذشت نیم قرن از آن تجمع تاثیر گذار و علیرغم تلاش‌هایی که در این سال‌ها شده است متاسفانه با چالش‌های محیط زیستی پیچیده‌ای مواجه هستیم که مانند یک کلاف در هم تنیده شده که اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، متاسفانه پیش‌بینی شده است که در کمتر از ۳۰ سال آینده (سال ۲۰۵۰) تعداد پلاستیک‌ها در دریا‌ها و اقیانوس‌ها بیشتر از ماهی‌ها است، با این وضعیتی که هرساله ۸ میلیون تن پلاستیک به منابع آبی تخلیه می‌شود. طی ده سال آینده، در سال ۲۰۳۰ قیمت غذایی که می‌خوریم ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

نوری با بیان اینکه نگرانی در این مورد بسیار جدی است، گفت: مشکلات محیط زیستی با یک فرمول ریاضی ساده قابل حل نیست و اجزای محیط زیست به صورت کاملاً پیچیده با هم در ارتباط هستند.

وی بیان داشت: آلودگی هوا سالانه جان بیش از ۷ میلیون نفر را در دنیا می‌گیرد. این درحالی است شیوع ویروس کووید ۱۹ که همه مردم دنیا را با ترس مواجه ساخته و موجب تعطیلی خیلی از کسب و کار‌ها و سفر‌ها در دنیا شده، در مدت یک سال حدود ۲ میلیون نفر تلفات داشته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار