کد خبر: 1044541
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور:
احمد اصغری مهرآبادی برای رفع مشکلات ملکی و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های (مسکن محرومین و اقدام ملی مسکن) به استان اصفهان سفرکرد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بمنظور هماهنگی، بررسی و بازدید از پروژه‌های این سازمان در سطح استان و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های مسکن اردستان با استقبال علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی به اصفهان آمد.

وی در نخستین گام با حضور در جلسه هماهنگی پروژه‌های سازمان ملی زمین و مسکن به بررسی پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در سطح استان اصفهان پرداخت و ضمن هماهنگی لازم، راهکارهای عملی برای تکمیل این طرح‌ها ارائه داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن پیش از ظهر امروز به شهرستان لنجان عزیمت کرد و ضمن حضور در محل یادمان شهدای گمنام این شهرستان و قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام والای شهدا، از سایت طرح اقدام ملی مسکن لنجان و اراضی ملی تحت اختیار ذوب‌آهن اصفهان بازدید کرد.

وی در این رابطه اذعان داشت: جهت حل مشکلات موجود اراضی تحت اختیار ذوب‌آهن، اقدامات و مراحل کارشناسی بیشتری نیاز است تا بتوان به یک جمع‌بندی دقیق رسید.

در ادامه این سفر، عملیات اجرایی ۱۳۲ واحد از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و ۴۳۰ واحد از پروژه‌های مسکن محرومین شهرستان اردستان با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شد.

اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر کشور اظهار کرد: مجموعاً عملیات اجرایی ساخت دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن‌مهر در سطح کشور در نظر گرفته شد که خوشبختانه با تلاش همکارانم و کمک دولت توانستیم بخش عمده این مسکن‌ها را به اتمام برسانیم.

وی افزود: از این میزان 25 هزار واحد تا کنون باقیمانده و نیمه تمام است که این آمار به جز واحدهای فاقد متقاضی و واحدهای دارای مشکلات حقوقی بوده.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ابراز امیدواری کرد که تا قبل از اتمام دولت بتوانیم پرونده مسکن‌مهر در کل کشور را ببندیم چرا که عمدتاً واحدهای باقیمانده مسکن‌مهر در مرحله نازک‌کاری و نصبیات قرار دارند.

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و آخرین وضعیت این طرح اذعان داشت: مطابق با آخرین آمار، در سطح کشور برای شهرهای بالای 25 هزار نفر تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر ثبت‌نام کردند و 120 هزار نفر نیز تا کنون واریز وجه داشته‌اند.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه تنها برای حدود 2 الی 3 هزار واحد در سطح کشور تا‌کنون تامین زمین نشده است گفت: تقریبا به تعداد افرادی که واریز وجه داشتند در سطح کشور زمین تامین شده و برای تعداد اندکی که با کمبود زمین مواجه شدند نیز از طریق‌های مختلف اراضی مورد نیاز را تامین و این موضوع را حل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید مسکن و عرضه بیشتر آن، قیمت مسکن در سطح کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به لطف خدا بخشی از مشکلات جوانان برای تامین مسکن حل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بعنوان آخرین برنامه سفر یک روزه خود در استان اصفهان، از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای مهاباد و اردستان دیدن کرد و با تشکیل جلسه در مسجد جامع اردستان به بررسی مشکلات حقوقی و املاکی این اراضی پرداخت و دستورات لازم در اینخصوص را صادر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر