کد خبر: 1044518
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
زمین لرزه ۹/ ۵ ریشتری گناوه تلفات جانی نداشت
زمین لرزه ۹/ ۵ ریشتری که روز گذشته مرز استان‌های بوشهر و فارس، حوالی بندر گناوه را به لرزه درآورد و وحشت ساکنان را به همراه داشت. این حادثه که کانون آن بندر گناوه اعلام شده در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و در شهر‌های دو استان بوشهر و فارس هم احساس شد. حادثه پنج مصدوم به همراه داشت و بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که خانه‌های قدیمی تخریب یا دچار خسارت‌شده است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ساعت ۱۱:۱۱ روز گذشته همزمان با وقوع زمین لرزه در شهرستان گناوه مردم وحشت‌زده خانه‌های خود را ترک کرده و راهی کوچه و خیابان‌ها شدند. وقوع پس‌لرزه‌های مداوم که قطعی برق، تلفن و اینترنت را به همراه داشت سبب افزایش نگرانی شهروندان شده بود. همزمان با وقوع حادثه تیم‌های امداد و نجات راهی محل شده و شروع به امداد‌رسانی کردند. انتشار تصاویر ریزش کوه‌ها در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی درباره وقوع حادثه در نیروگاه اتمی بوشهر را افزایش داد تا جایی که روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد که وضعیت تمامی تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل است و هیچ آسیبی به این مرکز وارد نشده و در روند انجام فعالیت‌های جاری نیروگاه نیز خللی رخ نداده است.

ناصر ابراهیمی، بخشدار ویژه خارگ هم گفت که حادثه به تأسیسات نفتی منطقه آسیب نرسانده و تأسیسات حیاتی انرژی کشور در سلامت کامل هستند. هوشنگ صیدالی، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، اما گفت که زمین لرزه یکی از توربین‌های تلمبه‌خانه گوره را از سرویس خارج کرده است.

دکتر محمد حسن قوسیان سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تا ظهر روز حادثه پنج نفر دچار مصدومیت شدند اعلام کرد که ۲۱‌روستای استان بوشهر تحت تأثیر حادثه قرار گرفتند از همین رو تیم‌های امداد در استان‌های خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. وی ادامه داد که ۱۰ روستا که در مرکز وقوع حادثه قرار داشتند دچار تخریب و ترک‌خوردگی دیوار‌ها شدند. دهقانی، مدیرکل بحران استان بوشهر گفت که بیشترین خسارت مربوط به ریزش دیوار حیاط و ترک خوردگی منازل روستایی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار