کد خبر: 1044497
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
ذوق‌زدگی اصلاح‌طلبان از حضور جو بایدن در کاخ سفید تمامی ندارد. چندی پیش علی خرم، استاد اصلاح‌طلب دانشگاه یادداشتی در روزنامه آرمان‌ملی به گلایه‌هایی ذلیلانه از جو بایدن پرداخت که تیتر آن یادداشت، گویای همه چیز بود: «آقای بایدن قرار این نبود!»

حالا هم فیاض زاهد، یادداشتی در روزنامه آرمان ملی منتشر کرده و با ذوق‌زدگی مدعی عدم پاسخ بایدن به تماس‌های نتانیاهو بعد از ترور دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران شده است. او همچنین تلویحاً به دفاع از بایدن در برابر خواسته‌های بحق ایران برای رفع تحریم‌ها پرداخته و گفته که بایدن واقعاً تحت فشار‌هایی چندگانه است.

زاهد نوشته: «ایران معتقد است که امریکا از برجام خارج شده و برای هرگونه قدم برداشتن به سمت جلو ابتدا باید امریکا بدون قید و شرط به برجام بازگردد و این منوط به لغو همه تحریم‌ها است. اما واقعاً جو بایدن زیر فشار چندگانه‌ای هم به سر می‌برد که به نظر می‌رسد کار را برای دولت امریکا سخت می‌کند. فشار اول لابی عربستان و اسرائیل است که آن‌ها خواهان آن هستند ایران تضمین‌های لازم را در حوزه‌های مختلف به آن‌ها بدهد و خرابکاری اسرائیل هم در برنامه هسته‌ای ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای یک اختلال جدی در این مسیر ایجاد کرده است... در همان آغاز دولت آقای بایدن ترور آقای فخری زاده پیامی بسیار خطرناک به ایران، جامعه جهانی و امریکا بود به این معنا که اسرائیل به دنبال بر هم زدن هرگونه گفتگو و رفتار صلح‌آمیز ایران و کشور‌های ۱+۶ است. همین مسئله نیز باعث شد که آقای بایدن به مدت طولانی به تلفن نتانیاهو پاسخ ندهد.»

و تازه ایران در مسیر درک مشکلات و فشار‌های بایدن، باید ملاحظه دیگری هم بکند: «مشکل دیگر اینکه اگر قرار است برجام به یک سند راهبردی و ماندگار بدل شود باید در مجلس سنا و کنگره به تصویب برسد. تصویب آنچه مدنظر ایران است با توجه به ترکیب و نوع وضعیتی که در مجلس کنگره و سنا وجود دارد تقریبا ناممکن به نظر می‌آید.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار