کد خبر: 1044381
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی
با اعلام توئیتری محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، مبنی بر تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در شب زیارتی امام حسین (ع) واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد. کاربران این موفقیت را افتخارآفرین دانستند و آن را موجب خنثی شدن توطئه‌های تروریستی صهیونیستی-امریکایی در نطنز تحلیل کردند.

جوان آنلاین: با اعلام توئیتری محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، مبنی بر تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در شب زیارتی امام حسین (ع) واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد. کاربران این موفقیت را افتخارآفرین دانستند و آن را موجب خنثی شدن توطئه‌های تروریستی صهیونیستی-امریکایی در نطنز تحلیل کردند. آن‌ها معتقدند بودند صهیونیست‌ها و امریکا‌یی‌ها خواستند با عملیات تروریستی در نطنز دست تیم مذاکره‌کننده ایرانی را خالی کنند، اما حالا دست برتر با ایران است. کاربران همچنین تلاش دانشمندان هسته‌ای را ارج نهادند و تقدیر کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های توئیتری کاربران و تحلیلگران سیاسی در این خصوص را می‌خوانید.

 
محمدسعید احدیان:

‏تا دشمن باور نکند که کنترل ایران فقط با انجام تعهداتش ممکن است، تحریم‌ها رفع نمی‌شود. غنی‌سازی ۶۰ درصدی پیامی روشن در این راهبرد است و ان‌شاءالله بی‌اثر‌سازی تحریم‌ها گام اصلی خواهد بود.

محمد شیروانی:

احمق‌ها گفتند نطنز را طوری زدیم که تا چندسال نتوانند غنی‌سازی کنند، غافل از اینکه اینجا ایران است، سرزمینی پر از احمدی‌روشن‌ها و سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها! غنی‌سازی ۶۰ درصد در همان سایت نطنز، یعنی با همه شرارت‌های داخلی و خارجی، خواست خدا بر پیروزی حزب‌الله است.

سیدمحمود رضوی:

‏دستیابی به محصول اورانیوم با غنای ۶۰درصد برای نخستین بار آن هم چند روز بعد از حادثه تروریستی ‎نطنز، عزم جوانان متخصص این خاک برای رسیدن به ایران قوی را نشان داد. باید بفهمند که چه بزنید، چه بکشید ما را، ملت ما بیدارتر و قوی‌تر می‌شود.

حسین دلیریان:

غنی‌سازی ۶۰ درصد، حقاً اقدامی بجا و خوب بود، اما من فکر می‌کنم باید سریعاً این اورانیوم‌ها را به محصول قابل استفاده به‌خصوص در ابعاد نظامی (پیشران زیردریایی و ناوها) برسانیم. این گام دوم است که حتماً عملیاتی‌شدنش می‌تواند توانمندی ما را بالاتر ببرد.

سیدمحمد حسینی:

موفقیت غنی‌سازی ۶۰درصدی اورانیوم به دست توانای متخصصان انقلابی بر رهبر مقتدر و ملت قهرمان ایران مبارک. تا کور شود هر آن که نتواند دید (امریکا، اروپا، اسرائیل، عربستان و مزدوران و همپالگی‌های آنان در داخل و خارج از کشور.)

علیرضا گرایی:

تفکر انقلابی اینطور است که می‌خواهد با اتکا به دانشمندان جوان ایرانی غنی‌سازی ۶۰درصد را شروع کند و سه روز بعد موفق می‌شود؛ تفکر غربزده اینطور است که می‌خواهد با التماس به کدخدا مشکلات را ۱۰۰روزه حل کند، ولی بعد از هشت سال در مدیریت بازار مرغ می‌ماند! این تفاوت تفکر است...

سیدیاسر جبرائیلی:

رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ۴/ ۱۲ /۹۹: جمهوری اسلامی از مواضع منطقی خود در موضوع هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و بر اساس مصلحت و نیاز کشور تا آنجا که لازم باشد، حتی تا غنی‌سازی ۶۰ درصد پیش خواهد رفت.

محمد پازوکی:

خبر: ایران به اورانیوم ۶۰ درصد رسید‍‌‍! فارغ از هرنوع دیدگاه سیاسی و اعتقادی، اگه با این خبر به کشورت افتخار نکردی یعنی وطن نداری!

حجت نیکی ملکی:

غنی‌سازی ۶۰ درصدی دسترنج دانشمندان گمنامی است که با هزار و یک فشار داخلی و تهدید خارجی، گمنام مشغول جهاد در سنگر علم و فناوری هسته‌ای هستند. غنی‌سازی ۶۰ درصدی دسترنج مصطفی احمدی‌روشن‌هاست...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار